Inlägg från: Eddan |Visa alla inlägg
  • Eddan

Lantlig/Romantisk inredning!

Nu har jag läst och drägglat över fina bilder i den här tråden i flera dagar . Jag hoppas att ni har överseende med att jag har rotat runt inne i era krypin och kollat på bilder (utan att skriva något i gästböckerna tyvärr - sorry).
    Jag tillhör dem som älskar lantlig inredning. Jag började prenumerera på amerikanska inredningstidningar efter en USA-resa 1990 och äntligen börjar även svenska marknaden svämma över av liknande lektyr. Härligt! Det var ledsamt när "Shabby Chic"-programmen slutade sändas. Hoppas någon av våra vanliga kanaler nappar på den här inredningstrenden och köper in Rachel Ashwells program (el liknande).
    Tidigare i den här tråden var det länkat till ett hus i Lerum som var till salu. Jag har nog aldrig tidigare känt att jag skulle kunna flytta in i ett hus utan att ändra en enda liten detalj men så kändes det med det huset. Såg nu att budgivningen var i full gång - skulle vara intressant att se vart priset slutar. Själv fortsätter jag att drömma om att någon dag ha ett sådant hus själv.
    Har inte så mycket egna bilder att bistå med för tillfället. Dock har jag ett foto från barnrummet på barnens garderob. Ett vitrinskåp i furu som jag målade vitt, klädde invändigt med tyg och bytte knoppar på. Det blev verkligen ett helt annat skåp när det var färdigt.

"Keep smiling - because the light in the end of someone's tunnel could be You!"
  • Eddan

Nublu: been there, done that . Här ligger bilderna på en skiva - i säkert förvar alltså
      .

• Eddan

Sabika: gillar mest databordet och byrån i hallen. Vart har du fått tag på de fina möblerna? ;-D

• Eddan

jen05: jag gillade bordet med svarvade ben!
    Elisia: vad skönt att Lerumhuset ligger inklämt och ser litet ut - det gör min sorg över att jag inte äger det lite lättare att bära .
    Måste bara säga att den här tråden just nu är min "livlina" när jag känner att hösten närmar sig med stormsteg. Tycker att det känns trist med de mörka kvällarna.
    Mera vitt åt folket!!!

"Keep smiling because the light in the end of someones tunnel could be You!"
  • Eddan

Lerumhuset är tydligen sålt nu . Hade jag varit köparen så skulle jag ha firat med en magnumbutelj champagne ikväll .
    Ernst har ju ganska bra idéer men han är så himla jobbig tycker jag. Han "går igång" på allt från trädäck till kolbullar :-0. Det blir bara FÖR mycket Ernst av det hela.
    Skulle inte ha haft något emot att bo på gården med poolen - fast jag vet inte om jag skulle ha lagt den så nära kohagen med tanke på alla flugor!

• Eddan

nublu: lycka till med tapetvalet. Vi har en mycket blå tapet med änglabård i barnrummet (tror den syns lite i mitt krypin). Det känns som den har gjort sitt vid det här laget (fast det är inte så många år sedan vi satt upp den). 6-åringen tyckte nog detsamma för igår hade hon börjat pilla sönder tapeten bakom sin säng så det kanske är dags för omtapetsering där nu :-O.
    Om jag någon gång får mitt drömhus, dvs ngt annat än 70-talsradhuset vi bor i nu, så skulle jag önska mig en toile de jouy-tapet med matchande gardiner i sovrummet. Tycker att de är SÅ fina i rätt miljö!

• Eddan

NyfikenRosa: visst är Flårenserien fin. Den skulle jag också gärna vilja ha till mitt badrum!

• Eddan

jen05: håller tummarna för att du får köpa bordet - det var superfint. Jag gillade även de andra möblerna i annonsen!

• Eddan

pr32: jag är helt inne på nublus förslag till ditt skåp. Byt beslag och byt ut glaset mot hönsnät!

• Eddan

Sabika: jag tycker att din spegel är jätteful! .
    Skämt åsido - jag var med Sabika och köpte spegeln igår och jag var lite avundsjuk att hon hittade den först. Men jag är nog trots allt inne på att jag vill ha en guldaktig spegelram istället, för att bryta av mot alla vita möblerna i mitt vardagsrum.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!