Inlägg från: hampo |Visa alla inlägg
  • hampo

Lantlig/Romantisk inredning!

therre skrev 2006-09-06 09:14:34 följande:
    hampo skrev 2006-09-06 08:57:37 följande: www.blocket.se/vi/9117994.htm      Nu,då? Känner mig lite tveksam till sängbordet? Du skulle säkert få till det som är så duktig, men skrek det inte lite mycket 80-tal? Vad hade du gjort? Nytt beslag (något som hänger ner) o måla vitt, men stilen.. Kanterna... Känns inte de lite för hårda?
     Jag tänkte mer på en av byråerna. Man kan ju byta knoppar. Men de kanske var för stora.
     Nä, sängbordet tyckte jag inte...
  • hampo
    Kurreburre skrev 2006-09-06 08:33:15 följande:
    Fy va ni e duktiga på o hitta fina saker på Blocket. Jag e helt kass på det. E på jakt efter en byrå, sängbord eller liknande som jag kan ha i min hall på ovanvåningen under en spegel. Den får helst inte va bredare eller djupare än ett sängbord iaf.Om det e nån som "springer på" nåt liknande får gärna tipsa mig Det e inga problem om det e i furu, bara o måla vit
    www.blocket.se/vi/8756488.htm
  • hampo
    Beatrize74 skrev 2006-09-06 09:47:12 följande:
    www.blocket.se/vi/9294501.htmEn femhundrig och lite färg? Vad tror ni? Särskilt fin om man gör den lite patinerad.
     Det kan jag säga att den blir, ja. Fin, alltså.
    Jag är då nöjd med min säng.
  • hampo
    Kurreburre skrev 2006-09-06 10:07:29 följande:
    Nu har jag hittat ett pottskåp som jag vill ha, superbilligt Hoppas, hoppas bara att det e kvar, har precis mejlat o frågat.www.blocket.se/vi/9270403.htm
    Men du! Det är exakt det jag har i badrummet, som jag målat om.
  • hampo
    Beatrize74 skrev 2006-09-06 10:46:11 följande:
    Jag ska få en FIN (redan vit) stor kommmod av svärmor som de har ute på sin inglasade altan. En släktklenod. Det är fyra stycken skåpluckor och så ska det vara fyra stycken lådor till ovanför, men tyvärr så kastade morbröderna dem (!!!) när de flyttade den till svärmor, så svärfar eller jag själv får snickra till nya lådor. Det finns en överdel till den också med en tydligen ganska snirkliga spegel, typ "äpplet", men den har jag inte sett. Är ju lite valbart om man ska ha den eller inte. Nya lådor, lite uppfräschning med färg så passar den perfekt in köket att ha finporslinet och silverbestick, ljusstakar och servetter etc. i. Längtar tills lådorna blir klar. Helst gjorda av svärfar (men då kan det ta ett tag) Har fyra vita stolar i den serien med de är SÅ skeva och veka så jag inte ens vågar provsitta den. Träet har liksom torkat. Men...det känns också fel att kasta dem. De har ju liksom hundra år på nacken. Har ni något förslag på hur man kan använda stolarna utan att behöva sitta på dem?
     Som prydnad kanske, med fina kuddar tex.
  • hampo

Min man säger att det är bäst med matt eller halvblank färg. Mina blanka drar åt sig damm.

• hampo
    millface skrev 2006-09-06 18:18:12 följande:
    år inte att lägga in bilden hmmm.... Kolla i mitt galleri så länge.
     Väldigt fin, blev den.
  • hampo
    Samla skrev 2006-09-08 13:41:56 följande:
    Tack! Jo, färg gör så mycket! juliah: spanade in kudden innan, den är helt underbar, ser ut som den kommer från en affär! Idag har jag varit I Ystad, bla på "Levande Hem (tack Hampo för tipset! ) Affären var helt fantastisk, ägarinnan var ljuvlig! Köpte två stolsfodral från Kollén o Nyblom, o en liten blomsterpinne. Andra bra affärer var Rut & Melker, där jag också handlade lite . Sen har jag äntligen varit på www.fridasgard.se !! Kan meddela att de skall börja med näthandel!!!!!! Kommer igång om ca 2 veckor! Så håll koll!!! Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    Jo du, där inne är det härligt att vara. Anne (ägarinnan) är lika snäll som hon låter.
  • hampo
    millface skrev 2006-09-12 18:45:52 följande:
    Nu har jag lagt in nya bilder i mitt galleri på min hylla jag köpte från Fridas gård bl a.Nu fattas bara det sista projektet till hallen och det är panelen!!!
     Jättefint!
  • hampo

Precis. Rugga upp ytan lite lätt överallt. Sen blir det fint.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!