Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre

Lantlig/Romantisk inredning!

Samla skrev 2006-09-10 20:50:23 följande:
    therre: nej inte inom landet, men de tar en växlingsavgift på 2.5 % för utländsk valuta.... Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    nej, det gör dom inte jag köper en hel del via paypal på ebay o har aldrig behövt ta någon extra avgift, men jag tror att det beror på att kontokortet är kopplat. för du bara över pengar till själva paypal-abbonemanget så tror jag däremot det kostar.
  • therre
    juliah skrev 2006-09-10 21:30:27 följande:
    therre, hehe, om du orkar vänta så kan du få se vår tvättstuga, om ett år ungefär, vi har lagt grunden till huset där tvättstugan ska vara :D
    haha. njae.. det var i längsta laget
  • therre
    juliah skrev 2006-09-11 08:09:52 följande:
    Å guuud så mkt fint det fanns på e-bay, jag är dock fegis vad gäller att beställa från utlandet tyvärr...Man bor ju i helt fel land vad gäller inredning märker jag, att bo nära danmark vore det ultimata för min del tror jag!
    det är ingen fara. står inte frakten bör du iaf dock maila o kolla den först för att inte få en chock
  • therre
    Samla skrev 2006-09-11 08:20:57 följande:
    therre: ok jag ger mig, det är nog det jag gjort! Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
    hehe. men då hade vi ju båda rätt
  • therre

åh, jag är så kluven det här med tvättstugan! jag försöker verkligen hitta något bra... har kommit en bit på vägen vad jag vill ha (och ett par lappar fattigare *s*), men nackdelen är att sambon + hon som bott tidigare i huset säger att det inte är någon idé att måla betongen i källaren för att det blir fuktigt där (betongväggar, grund o tvättstuga) fast det kanske inte gör något att det är vit o lite sliten färg?

funderar på vad man kan ha på väggarna där. en hylla med lite småplock på o en hängare för handdukar till bastun, men annars vet jag inte... ser ju dumt ut med tavlor o klocka där nere *s*

• therre
    Tatcha skrev 2006-09-11 13:39:08 följande:
    Måla med fuktgenomsläpplig färg (fråga vilken i färgbutiken) så är det inga problem.
    tror ni det? för de sa att de hade försökt måla flera gånger. vet inte om det har nåt med att göra att det är fuktigt eller varmt eller nåt, men den flagade jämt...?
  • therre

åh, förresten. vaaaaar hittar man ett ROSTFRITT durkslag att ha frukt i? jag har bara lyckats hitta ett rött o det känns inte rätt

• therre
    Kurreburre skrev 2006-09-11 17:29:26 följande:
    therre - Gå in på www.byggahus.se o fråga eller läs i något passande forum. Det e kanon! Vi har fått många tips o råd där till våra renoveringsprojekt.
    haha, ja jag brukar finnas där, men jag tycker jag varit så jobbig på sistone där *asg*
  • therre
    enlitenbitkaka skrev 2006-09-11 19:21:50 följande:
    www.ikea.com/PIAimages/25379_PE055068_S4.jpg   jäkla länkar som krånglar......heter iaf Gemak och kostar 69:-
    haha, nej. det är ingen funktion - inte vad jag vet, men jag tycker det är fint jag tror inte det där går att beställa. får vänta snällt isf till "mitt" ikea öppnar i november
  • therre
    Lennica skrev 2006-09-11 20:57:26 följande:
    Har bara läst här tidigare. Vi har just köpt ett stenhus som vi skall inreda. Har hittat fina möbler på Europamöbler, men vad tycker ni??? Eller har ni andra liknande förslag?www.em.com/index2005.asp
    Jag tyckte det var söta möbler, speciellt soffbordet
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!