Inlägg från: Smajla |Visa alla inlägg
  • Smajla

Lantlig/Romantisk inredning!

hampo skrev 2006-09-30 19:48:19 följande:
    Jo, jag tittar till smajlisen.! Vad fint-.Hugamejsan.§ alla har vi varit små §
    Tack gumman Skrattande

Ska titta in hos Beatrize nu för att kolla ljuskronan, vill ha lampa till hallen. Den vi har där är en gammal sak från mamma o pappa som de inte ville ha och den har hängt med mig sen jag flyttade hemifrån som 20-åring.. Duger väl men jag gillar den inte super direkt..
    //Smajla
  • Smajla
    Beatrize - har du bild på lampisen?
    //Smajla
  • Smajla
    pressan skrev 2006-09-30 20:16:19 följande:
    Nu har ja suttit här och läst er häliga tråd ändå från början.. De flesta har säkert märkt att ja smugit på i era gallerier utan att lämna avtryck (dumma mej) Ni har sååå bra smak. Älskar det lantliga det vita och det lite smått romantiska.Tänkte ge er en hemsida att kolla (finsk tyvärr) men kolla i gallerian hos www.kauniskotiwilhelmiina.net.
    Ojoj vilka vackra saker de har. Hajar inte så mycket Flört men huuu vad köpsjuk jag blir Skrattande
    Beatrize74 skrev 2006-09-30 20:21:41 följande:
    Här är den...glorious i sin prismaprakt....däremot lite tråkigt...eeeehhh...krämigMen...det var ju någon här inne som hade målat om ett föremål just i den här stilen från Rusta. Undras om det var en lykta eller något. Vit och fin blev den då. Det kanske det kan vara värt för 299 kronor?
    Jättevacker!!!
    //Smajla
  • Smajla
    hampo skrev 2006-09-30 20:41:41 följande:
    Fint Smajla.I dessa franska saker har jag mitt tvätt- och sköljmedel.§ alla har vi varit små §
    Tack! Jättefint!
    //Smajla
  • Smajla
    hampo skrev 2006-09-30 21:56:34 följande:
    Smajla skrev 2006-09-30 21:11:25 följande: hampo skrev 2006-09-30 20:41:41 följande: Fint Smajla.I dessa franska saker har jag mitt tvätt- och sköljmedel.§ alla har vi varit små § Tack! Jättefint!//Smajla  Jag tror det är våran kväll i kväll. Nu ska jag ut med hunden . Kommer in senare. § alla har vi varit små §
    Verkar så Glad Nu ska vi titta på film. Vi höres! Kyss
    //Smajla
  • Smajla
    Beatrize74 skrev 2006-09-30 23:29:06 följande:
    MiaL skrev 2006-09-30 22:45:10 följande: www.hgtv.com/hgtv/dc_styles_shabby_chic/0,179... Utklippt ur din suveräna länk...intressant läsningSwedish Country StyleDecorating With Style : Episode DWS-1118 -- More Projects »Figure A Figure BDesigner Cathy Whitlock gives tips on how to incorporate Swedish Country style into your home: Furnishings are light in color to offset the dark months in Sweden. Swedish design has clean lines to create a simple, understated look. Hang a wreath worn by a bride or bridesmaid from a Swedish wedding on a bedpost . Use a daybed as a sofa by day and bed at night. European style pillows complement the back with pale blue pillows as accents (figure A). Hang mosquito netting or fabric as a half canopy (corona style) above a bed for softness with plates on the wall to accent the netting. Painted pieces are a wonderful alternative to dark woods (figure B) in a guest room, sunroom or child's bedroom. Periwinkle and white plaid fabric is popular in this style. Try using stronger fabric colors such as red, subdued yellow or pink. Don't be afraid to mix and match colors and patterns--just keep everything in the same color family. Swedish style covers the entire range of white available. There are many different shades so just choose one you like. Floors should be kept light when using this look. Bleached pine, rag and sisal rugs all work to enhance the style.
    Kul läsning! Glad
    //Smajla
  • Smajla
    nublu skrev 2006-10-01 07:38:08 följande:
    Vi svenskar är jätteexotiska! Mammas kusin och hennes man som bor i Kanada hälsade på hos oss för två år sedan. De blev totalt förälskade i mammas och pappas inglasade altan ("You have an absolutely lovely sunroom, dear!"). Nu har de kopierat den hemma hos sig... Och träffar ni på någon på e-bay som handlar svenska silverbestick och servisdelar som en tok så är det säkert hon!
    Kul att höra hur andra uppfattar oss svenskar, det har man ju ingen aning om liksom.. Köpte en bok på Åhléns bokrea igår om det nordiska ljuset - alltså hur vi inreder efter solljuset som ju inte vi har så mycket av under vinterhalvåret. Jätteintressant! Det där med mysljus verkar inte existera så mycket av utanför Norden bland  annat..
    //Smajla
  • Smajla

Vilken inredningstidning gillar ni bäst? Jag har haft Sköna hem och Elle men har bytt ut Elle mot Family Living och har nu sagt upp SK för att börja på nån tidning som har mycket lantlig och romantisk inredning. Vilken kan ni tipsa mig om? Har börjat köpa lite tidningar för att kolla läget..

//Smajla
  • Smajla

Ok tjejer, då ska jag köpa och läsa dem så får jag se vilken det blir! Glad

//Smajla
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!