Inlägg från: juliah |Visa alla inlägg
  • juliah

Lantlig/Romantisk inredning!

vilja 78, hihi, nu ska jag röra till det för dig ytterligare, tycker att du ska spara till din drömbyrå, dom är supervackra och går ju inte ens att jämföra med mios, sorry...

Jag gillar också sommartorpet bättre, håller tummarna för att det ska komma nästa sommar!

• juliah

Elisia,

Förstår att ni har fullt upp inför flytten :) !
    Vi har lagt ner runt 100 000 på vårt kök, golv, vitvaror osv. inräknat! Arbetet utförde vi själva, hehe, eller nåja, jag pekade och tyckte till iallafall ;) Själva köket var inte så kostsamt, men exempelvis spisen gav vi 20 000 för (induktion)... 

• juliah

Millface,

Jag tycker definitivt att du ska måla bordet/skänken vit! Spont blir nog också väldigt fint, hur har ni det med förvaring, finns det eller ska du ha ngn i hallen?

• juliah

Elisia, *leeeer stort*, du/ni har förgyllt min kväll! Vilken komplimang, TACK!
    Ja jag säger det igen, man får låta inredningen ta tid, jag har fortfarande tex inte ett soffbord då jag inte hittat det ultimata ännu...
    Matbordet har jag ärvt av min mormor, finns ett tillhörande skåp som väntar på mig hemma hos min moster :)

• juliah

millface, ja just ja, den fina garderoben :) !
    Har ni den väggfärgen genomgående i hela lägenheten? Ja det är svårt att svara på endast genom att titta på bilder men dina vita möbler kanske framträder vackrare om du behåller färgen på väggen...hmm...svårt det där för vitt är ju snyggt!

• juliah

Pärlspont finns i alla möjliga prisklasser, behöver med andra ord inte bli så dyrt!

Millface, bjälkarna skulle jag måla vita, vi har vita i hall samt allrum, är så nöjd!

• juliah

nublu,
    silvergrått till fogarna kanske kan vara ngt?
    En småmönstrad tapet i gammal stil kanske skulle passa. Utrymmet är litet så då gör det inte ngt om du blir förälskad i en dyr tapet heller :)

• juliah

nublu, GRATTIS, ja till att du slipper den blåa tapeten alltså ;)

englavingar, jag har h&m påslakanen i sängen och tycker att dom är ok, skulle nog dock inte betalat så mycket mer för dom tror jag. Fint mönster men de är definitivt inte de skönaste sängkläderna jag haft...

vilja79, hmm, nu vet jag inte tiktigt hur jag ska förklara men det finns stora glaslampor på indiska, som en glaskupa med ett litet "tak" ovanför, jisses vilken kass förklaring, är det ngn som förstår vilka jag menar?
    Nåväl, dom är väldigt fina, skulle själv vilja ha sådana ngn gång i framtiden!

• juliah

Leeanlej,
    Ja men precis, det är en sådan jag menar fast större och helt i klarglas! Kostar nog dryga tusenlappen om jag inte minns helt fel!

• juliah

jen05

Precis en sådan lampa menade jag, har ni den största storleken?
    Jag har 2 st bokyllor från ikea som man kan skymta i bakgrunden,(fast mina är gråvita, den färgen har nog utgått tror jag...)

Nyfiken r, klart man kan ha skåpet i hallen, finfina lådor föresten, nu blev min ikealista lite längre....

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!