Inlägg från: juliah |Visa alla inlägg
  • juliah

Lantlig/Romantisk inredning!

Tack nyfikenrosa! Du har då alltid en massa bra förslag!

Ska sätta mig o skissa lite nu!

Mystjejen, jag vill också ha allt från house doctor! Vårt lilla köksbord kommer därifrån!
    Vilket fynd med ljusstakarna. Vilken färg ska du ha på det ulliga tyget? Tänkte på det, du kan inte ha ett riktigt fårskinn på soffan? Skulle vara snyggt att måla den vit med ett mörkgrått skinn! Eller ett vitt skinn, eftersom de är lite cremefärgade! Du kan hitta fårskinn hyfsat billigt hos uppfödare, vi har tre st som kostat sammanlagt 1500. På "fina gatan" får man betala minst 1500 för bara ett skinn...

• juliah

Mystjejen, jag skulle måla vitt!

VLF,
    Jag känner igen det där med icke existerande förvaring, vi har också ett sekelskifteshus och inte en garderob fanns när vi flyttade in. Nu har vi byggt 2 med, vajer och ett tunt vitt tyg som "dörr" (bild finns hos mig), har även en avlång tygklädd bänk från ikea med förvarfingsutrymme i, kan vara snygg framför sängen kanske?

• juliah

Våra garderober som vi byggt finns i allrummet bredvid sovrummet, kanske inte det ultimata men men...inte är dom stora heller, ungefär en 60-70m breda skulle jag tro men rätt så djupa. Jag kan säga det att jag rensat bort kläder ganska friskt! Alla ytterkläder, vinterkläder och skor förvarar vi i en bänk i farstukvisten.

Ja nu var det inte jag som byggde dom men inte kan det vara sååå himla svårt. Min man byggde väggar av reglar och så på med skivor. Hyllplanen är av brädor så det är då så lantligt som det kan bli hehehe...spackla och måla på det! Vajern är nog det minsta problemet skulle jag tro, dom är lätta att fästa!

• juliah

Ja det ska finnas vajerhörn!

Tycker att det är snyggt med tunnt linnetyg, annars funkar gardinen Wilma från Ikea, tunt, vackert och framförallt billigt! Lycka till!

• juliah

Tack! Tapeten har vi köpt på nacka byggnadsvård, likaså brädgolven i köket! Dom har en hemsida som du kan kika på!

• juliah

Man kan beställa från dem, om det inte är så att man bor i närheten!

• juliah

Amoroso,

Ja visst är det en underbar tråd! Trodde nästan att jag var ensam om att älska gammalt, nött och vitt...

malins79

Tack! Ja vi har en salig blandning av gammalt och nytt, billigt och dyrt. En del möbler har jag ärvt, vissa kommer från ikea...är det någon speciell möbel som du undrar över?

Nu måste jag fråga er andra hur ni gör med alla datortillbehör? Jag kommer att ha ett ganska litet bord till datorn och måste på något sätt lösa problemet med var jag ställer skrivaren...usch..tycker att det är så svårt så hjälp mig!!

• juliah

Panelen är från Bauhaus, vi har målat den själva!

• juliah

Välkommen tuva 80!!!

Visst är tråden fantastisk!
    Ditt sovrum är jättemysigt, superfina tavlor med blommor på...

Själv så längtar jag till helgen, ska gå på loppis och förhoppningsvis fynda en del!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!