Inlägg från: juliah |Visa alla inlägg
  • juliah

Lantlig/Romantisk inredning!

Elisia,
    DU SKA INTE TITTA PÅ HUS NU!!!
    Man blir lätt lite tokig då, men jag vet, man är besatt ;) !

Mystjejen,
    Håller med, så konstigt att alla tekniska prylar är som bortblåsta i alla tidningar...
    vi har en laptop så det känns ok, och en platt tv-skärm så det känns som att det är det bästa man kan göra av alla dessa fula prylar.

vilja78
    det var bara skräp på loppisen, däremot finns det ett ställe ute i sorunda som heter aska by som vi tänkte åka till nu i sommar, fanns mycket fint sist vi var där!

Näe, nu tänker jag gå in på hm o beställa lite påslakan o annat :) !

• juliah

Ojdå, blev visst ngt strul när jag försöket visa vår bokhylla, nåja, vi har 2 st leksvik, vitgråa från ikeas som funkar!

VLF, vi har väl renoverat i ca 1 och ett havt år, vissa perioder har det stått still men nu är det inte mycket kvar, klinkers i hallen, vardagsrummet som vi inte har ngn brådska med samt lite lister som saknas.

Vi har, bytt el, fixat avloppsrör, tillägsisolerat huset, byggt en farstukvist, renoverat kök, badrum, 2 sovrum, allrum...vi har verkligen bott på en byggarbetsplats...varit hemskt jobbigt o påfrestande men vi har överlevt! Många många irritationsmoment dock, kan tilläggas att jag var gravid också vilket inte gjorde saken bättre då jag fick EXTREM städnoja. Usch, många tårar blev det...
    Samma höst som vi flyttade in duschade vi ute tom november!!!

Nu i efterhand kan man dock nästan skratta åt eländet, nåja, småle åtminstonde.

• juliah

apache, har du bilder så att man kan få kika?

• juliah

nublu, har du sett boken Att gjuta i betong?

Finns mycket fint i den med pedagogiska steg för steg beskrivningar!

• juliah

Smajla, men vilket hus! Vågade knappt titta...

• juliah

Men alltså det känns nästan som att jag får andnöd när jag kikar på huset, det är på PRICKEN vad jag alltid drömt om. Den är inredd och byggd med stil, klass och pengar!!!
    Den är fantastisk...Nu känns det som att jag vill veva allt härhemma åt skogen som jag inte gillar. Vill också ha det sååååå!

(MEN, jag såg inga tv-apparater, datorer etc, vad gör folk av allt det krafset egentligen?!)

Ursäkta tjatet men kan inte släppa den!

Englavingar, ja nu fick man iallafall en hel del inspiration.

Elisia, förstår att du fick spel när du hittade detta ljuvliga hus...

Samla, tack för alla shoppingtips, trista färger det verkar vara till hösten dock...
    Har sett sådana lampor men kan för allt i världen inte komma på vart, ska fundera lite!

• juliah

Ja djuuupa lugna andetag! Det är sällan jag blir så här till mig men nu är jag som besatt, ska verkligen ta en funderare på vad som skulle kunna fixas till härhemma!

Den här tråden är alldeles livsfarlig för mig!

• juliah

Elisia, skönt att du lugnar ner oss som fick lite lätt andnöd av huset!!!

Jo tänkte fråga er som har så mkt bra ideér, det är så att jag har en del gamla gamla ärvda lakan med spets som jag inte använder, tips på vad jag kan göra av dem?  (De är för små för vår säng)

• juliah

Elisia,

Tack för suveräna tips, ska inte klippa i dem!

Ja nu har jag släppt huset iallfall, vad trist det är när man blir sådär alldeles till sig och blir sååå missnöjd med sitt eget. Det är ju så roligt med alla projekt man har. Tänk om man inga projekt hade, så tråkigt det vore!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!