Lantlig/Romantisk inredning!
Alltså...jag är helt såld! Har ni sett det kokbokstället, ni måste gå och kolla!!!!! Helt underbart! MEN, jag har inte ett kök som skulle göra den vackra tingesten nån rättvisa! *suck*
Alltså...jag är helt såld! Har ni sett det kokbokstället, ni måste gå och kolla!!!!! Helt underbart! MEN, jag har inte ett kök som skulle göra den vackra tingesten nån rättvisa! *suck*
"Lös lampskärm i tunnt hellinne att fräscha upp en gammal lampskärm med och skapa en romantisk lantlig stil"... enligt sidan som säljer dem!
De ser ut som en veckad skärm i tyg... eller tänk dig att du sätter en dock-kjol ovanpå din favorit lampa!
Oj, märks det att jag inte är ett stort fan av lamkjolar eller? Söta, men fattar inte vitsen liksom. Kanske var för att dölja skitiga eller förstörda saker förr i tiden?
Samla, det finns bild på Countrybymail, så kan du se en för första gången! Kolla under textiltillbehör... enjoy!
Nån som varit i de här butikerna?
www.ambiance.se
Dyrt? Tråkigt? Roligt?
www.himlenrunt.com
Dyrt? Blingbling?
www.koffert.se
Dyrt? Vilken stil på grejjer?
Hörrni, jag har en fråga. Vi ska ju grejja lite i vårt sovrum, jag ska bland annat bygga en sänggavel. Då tänkte jag fästa sänglampor i den.
Då till min fråga, ni som inte har lampor på sängborden, var har ni då där? Ser det inte tomt ut?
Jag funderar till och med på att köra lampor i samma stil både på sänggaveln och på sängbordet. Va tror ni?
Alltså, det är ju ett I-lands problem i allra högsta grad! Det finns ju de som inte har några sänglampor och överlever ändå... men jag har liksom hakar upp mig på det här!
Så nu glor jag hemma hos alla jag känner och kollar hur de har! Men nästan alla jag känner jag lampor på sängborden, så jag gissar att det är vanligast!
Hmmm, ett foto på Brad Pitt i en snygg patinerad ram kanske får mig att sova gott!
Oj, vilken konstig svenska... massa text föll bort.
www.blocket.se/vi/9051509.htm
Synd på blå lådor...
Vi har faktiskt både syrabets och vitt i vårt sovrum. Hade först tänkt ge mig på att måla och byta knoppar på de 3 år gamla IKEA möblerna, men nu är jag glad att jag inte gjorde det(kan ju dock få ett infall rätt var det är dock ). Det passar faktiskt bra i hop med resten och ger lite "färg" åt allt det vita!
Minns inte vem som frågade hur skyltarna från www.allposters.com såg ut, men nu har jag lagt ut en bild på den skylten jag köpte. Kanske en liten vägledning i alla fall.
Ett litet loppistips för er som bor i Stockholm. I Västerhaninge finns ett ställe som heter Åbylada, har öppet på helgerna. Där går att göra riktiga kanonfynd faktiskt. I dag hade de massor med fina stora redan vitmålade skåp!