Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

: Eldsblomma tror jag eller den som jag strax ska klistra in i mitt galleri. Måste kolla någon dag i en tapetbok! Är så sugen!

• nublu

Kath: Boråstapeters kollektion Anno 1905 kanske?

Samla: Mios Coffee, en 3-sits, en 2-sits och en bautastor fåtölj. Fatta vad mycket tyg det kommer att gå åt! Och sy eländet sen, jag är skitkass på att sy! Men som de ser ut nu så får jag ju skäms för dem! :( Tänker köpa vit lakanväv och sy några överdimensionerade "kostymer" att drapera dem med. Spiller ungarna något i dem så är det bara på med Vanish eller Klorin och så köra i 60 grader!

Det lär säkert bli jättefint men jag drar mig verkligen för det. Såg häromdagen i lokalblaskan Corren att Ohlssons tyger hade rea och lakansväven kostade visst bara 17 kr/m så det är väl bara att ta tjuren vid hornen och köra!

• nublu

Juliah: Glöm inte Årstiden på Drottninggatan! :)

• nublu

Funderar starkt på att inhandla en Arv servis. 349 pix för en snygg vardagsservis som dessutom funkar bra som komplement till min "finservis" Old Chealsea kan ju knappast vara en dålig affär.

Så kan jag gömma undan den äckligt knallblåa (jo, den också!) Minuskel-servisen från IKEA... :)

Fick hem katalogen till Formex-mässan i Älvsjö idag. Den är bara för fackfolk men jag funderar på att åka iaf. Avreggade mitt företag i våras så jag har ingen anledning att beställa något. Men att frossa i det som kommer till våren är ju inte helt fel...

• nublu

Samla : Det där var med hästlängder det absolut jättefulaste jag sett på länge! Och då har jag ändå en klarlackad furusäng från Jysk och sover i själv! :D

• nublu

Tuva80: Tror att det blir svårt att få färgen att fästa på laminatet/fanéret. Tyvärr! Och även om det fäster kan det nog bli svårt att få det snyggt.

• nublu

Muppet - Här! :D

Hade jag inte fastnat här hade jag säkert tyckt att mitt mörkblå arbetsrum är jättefint ett tag till...kanske!

• nublu

PoP : Ge efter för din inre White Trash-gen och lägg dom som dekoration på ditt vitrinskåp i furu. :D

Skämt åsido, kan du inte hänga upp dem i sidenband på en vägg, alltså hela samlingen på ett ställe? Så blir det inte så "klyschigt" om du förstår vad jag menar?

• nublu

Samla: Men siden/plastväxter är ju White Trash! :D Läs den tråden, lovar att ni kommer att skratta härinne! :)

Vilja: I hallen uppe har jag ett par tofflor som jag har när jag hämtar tidningen och posten. I källaren bor 1 miljon skor överallt! :D
    Bor i sutterängvilla från 1950 och källaren har räddat förståndet på mig åtskilliga gånger. Så skönt med en groventré att gömma barnvagnar, skor och skitiga overaller i!

Åh, jag har hittat tapet till köket idag! Från Borosans billigaste sortiment (tror det iaf eftersom jag fann den i köket i mina föräldrars nytapetserade kommunala hyreslägenhet). Så smårutig att det inte syns på långt håll att den är rutig! Jättehärlig!

Egentligen så skulle vi väl riva ut hela köket och tiptop-renovera det men det skulle säkerligen gå på 50+ kkr och det är för mycket att låna upp när man har en uråldrig panna i källaren som måste bytas ut inom de närmaste åren. Så jag tänker föreslå maken en budgetrenovering bestående av nytt golv, ommålning och uppfräschning av några skåp och byte av några skåp + ny köksfläkt och nytt kakel. Men visst vore det härligt med ett helt nytt kök!

• nublu

Samla: Du menar eterneller alltså. :D För den som har det kärvt att få krukväxterna att överleva finns det en annan (levande!) lösning: suckulenter! Jaja, pelargoner är mer romantiskt, men suckulenter är helt oki. Särskilt om man som jag har en man som inte är 100 såld på vitt och romantiskt.

Hoppas att det blir ett loppisbesök idag! *jättesugen*

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!