Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

NR : Det låter snyggt! Hmm, tror jag ska fösa upp maken på vinden för att hämta våra gamla köksstolar. Barnen och jag ska måla i eftermiddag.

• nublu

NR : Japp, det blir vitt (vad annars?) .

De är lite "finare" i modellen, köpte dem på Återvinningen i Motala. Då var de gula med bruna prickar! Målade dem ljusblå för att de skulle passa kökstapeten i dåvarande lägenheten. Nu ska de bli kontorsstolar (2 som är i samma modell) och den tredje får stå i hallen. För åldrade släktingar att sitta på när de ska ta på sig skorna.

Det blir vitt med blå-och vitrutigt tyg på sitsen. Kan ju inte ge upp blått bara sådär, måste trappa ner lite!

• nublu

Sylt : Halvmatt iaf. Nyans - Inte åt gult iaf inte för min del. Antingen ljust grå eller vanlig vit obruten. Men det är jag det...

• nublu

Vilja 78 : Samma problem här. Den gamla TV-bänken är inte bara ful, den är för liten också. Videon och DVD:n står staplade på varandra lite hej svejs. Funderar på Hensby TV-förvaring från IKEA men nästan tusenlappen känns häftigt...

• nublu

Millface : Skicka den till mig när du tröttnat på den! *vill ha*

• nublu

Nu har jag nästan målat färdigt mina stolar. Är själv helt färdig också. Alltså, det går att måla stolar ihop med 2 barn men det är inget jag rekommenderar! Skulle verkligen behöva sprit eller valium för att lugna nerverna efter den pärsen!

Idag har jag köpt färg till arbetsrummet! *lycka* Ikväll när barnen somnat ska jag plocka ner tavlor, gardiner och annat löst och slipa tapetskarvar. Om jag orkar...

• nublu

NR: Jag måste nog besöka Jysk snart! Behöver korgar och de du visade är ju jättesnygga!

• nublu

Millface: Vänta några år så kan du ju testa. Sist jag målade de där stolarna var jag gravid i 7:e månaden, det var slitigt att måla då också.

• nublu

Pr32 : Vill du ha riktigt käck och lantlig stil så målar du skåpet antikvitt, skaver till det med sandpapper på lämpliga ställen, byter beslagen och ersätter glaset med kycklingnät.

Aj, min högertumme är helt utsliten efter att ha plockat bort 511 miljarder häftklamrar idag. Har plockat bort 3 lager tyg från sitsarna på stolarna som vi målade i fredags. Maken har häftat dit nytt blåvit-rutigt tyg.

Och om ni undrade över var jag höll hus igår så höll jag 3 barn sysselsatta medan maken fyllde arbetsrummet med slipdamm. Ett par strykningar till med vit färg och det blå arbetsrummet är ett minne blott! *lycka*

• nublu

NR : Jag vill också ha de burkarna och några sådana korgar.

Och jag vill ha trasmattor! Sjukt, jag vet men jag blev jättesugen!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!