Inlägg från: Eddan |Visa alla inlägg
  • Eddan

Lantlig/Romantisk inredning!

Elisia: . Jag skyndade mig att stänga ner sajten innan jag började "gå mot kassan" - kände hur det ryckte alldeles för mycket i portmonnän för att det skulle vara hälsosamt
    .

• Eddan

Elisia: Det vore verkligen en dröm - att ha något sånt att livnära sig på. Jag är föräldraledig och ska börja jobba i början av sept. VILL INTE!!! Trivs alldeles för bra på hemmaplan. Önskar att jag hittade något jag kunde syssla med via datorn (sitter ju här ändå så fort ungarna är sysselsatta på annat håll).

• Eddan

Elisia: men det är ju helt perfekt - en affärslokal hemma i huset ! Det måste du absolut se till att utnyttja. Hitta det du vill sälja (du har ju bra inredningssmak ser jag) och så drygar du ut det med lösviktsgodis - det är alltid poppis och det är även bra avans på sådant har jag hört. Då kommer barnen att tjata dit sina föräldrar även om det ligger lite vid sidan av!

• Eddan

ida06: tack för tipset . Vi är dock ett gäng som redan har varit inne på hennes sida och drägglat. Hälsa henne att vi inte är ett dugg avundsjuka på henne - vi skulle INTE alls själva ha velat göra detta . By the way - önska henne ett stort LYCKA TILL och jag antar att hon kommer att få många kunder från den här tråden.

• Eddan

nublu: consider me your client ! Kan du förresten inte skicka mig några länkar på dina estniska mäklarsajter - skulle vara kul att se. Man kanske skulle skaffa sig en liten sommarstuga i närheten av Tartu, eller ännu hellre nära havet!

• Eddan

Oj vad ni har varit flitiga här på morgonen
    Vi gjorde tavellist själva, då fick vi den så lång vi ville. Vi köpte två olika sorts lister, kommer inte ihåg vad de heter, på brädgården. En L-formad som sitter mot väggen och bildar bakkant och botten + en vanlig rak som han spikade fast som framkant. På så sätt blev listen skräddarsydd efter våra behov.
    Angående krackeleringslack, el vad det kallas, så har jag använt det för ngt år sedan. Det gäller dock att pröva sig fram för att se hur mycket man behöver pensla på för att få den effekt man är ute efter. Jag gjorde lite olika provstrykningar på en provbräda innan jag var nöjd med resultatet.

• Eddan

malin79: hi, hi. Det är exakt samma klocka som jag har! Jag har satt upp den i öppningen mellan köket och vardagsrummet. Min är köpt på Plantan i Karlstad i maj ifjol (den kostade då 349 . Det verkar som om du har gjort ett bra köp alltså !

• Eddan

Musli: kul med en jämte i tråden. Håller med om att det inte får bli för mycket vitt. Själv håller jag mig med en "salig blandning" i inredningen men den röda tråden är att jag vill ha ett hem som går i lantlig stil, det ska kännas väl inbott. Gillar också att blanda gamla och lite nyare möbler (förutom stålrör etc). I mitt hem samsas auktionsfynd, arvegods och IKEA-möbler. Är väldigt avundsjuk på alla er som har gamla hus som ni har eller håller på att renovera. Själv bodde jag i ett 100 år gammalt hus på min farfars gård medan jag var singel. Strax innan jag träffade min man sålde jag det huset och flyttade till ett 70-tals radhus och det kan jag ångra faktiskt (inte mannen men flytten ). Trivs bra i vårt hus men känner att det saknar den där "själen" som mitt gamla hus hade.

• Eddan

Jag har också mobilen som väckarklocka. "Tål" inte att höra något som tickar när jag ska sova.

• Eddan

Min mobil spelar signaturmelodin till "Hem till gården" när jag ska vakna!  . Är inte det höjden av lantlighet så säg?!?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!