Inlägg från: Eddan |Visa alla inlägg
  • Eddan

ELR: vad jag blir avundsjuk på dig. Där fanns ju massor av fina saker. Själv ska jag på sin höjd åka till närmsta Konsumbutik och köpa middagsmat - känns inte lika inspirerande tyvärr.
    Trevlig helg på er allihopa

• Eddan

Lola Jämtland: grattis till huset . Har kikat lite i Jämtlandstråden då och då och såg att du gick i husköpartankar. Lycka till!

• Eddan

"Hang a wreath worn by a bride or bridesmaid from a Swedish wedding on a bedpost" -
    Ja, men det har vi ju alla svenskar, eller hur?! En verkligt ursvensk inredningsdetalj!

• Eddan

Btw: jag saknar kanalen E! och deras inredningsprogram jättemycket. Mest Shabby Chic då förstås!

• Eddan

Smajla: jag är inredningstidningsmissbrukare . Jag kastar mig över alla tidningar jag kan hitta men läser först och främst Drömhem & Trädgård, Lantliv, Hus&Hem, Hem Ljuva Hem. Har nyss avslutat en prenumeration på Country Living (amerikansk). Hade Country Accents (också amerikansk) förut men den lades ner. Nu har de börjat sälja den igen så jag är sugen på att ta en ny prenumeration på den. I Country Accents låg dock tonvikten mer på lantligt än på vitt och romantiskt. Jag gillar dock bägge stilarna och försöker mixa ihop dem.

• Eddan

Samla: jag har också köpt någon norsk inredningstidning då och då och de brukar ha fina reportage. Det märks att norrmännen har haft bra ekonomi ett bra tag nu för de satsar väldigt mycket på sina hem och "bieffekten" av det är att de har bra inredningstidningar också. Vi bor nära norska gränsen och besöker grannlandet cirka varannan månad. Nackdelen är att priserna tyvärr är högre än i Sverige så man får ta det lugnt med shoppingen.

• Eddan

Mellismamma: det är nästan så man blir sugen på att bli "Klyktatare"

• Eddan

Åh vad kul att gå på mässa. Jag var på en "liten" hem- och inredningsmässa i Östersund i fredags. Det tog väl cirka 45 minuter att gå två varv igenom mässan - blev lite besviken. Synd att vi  har så långt till Gbg.

• Eddan

Den här skylten har jag på min tvättstugedörr:

• Eddan

nublu: jag kan svara på det - ser att Sabika har annat för sig just nu - vi köpte dem på en lågprisaffär som heter Nille, i Röros Norge. Man kan faktiskt hitta lite roliga grejor där ibland. Sabika köpte även sin fina vita spegel där (hon såg den före mig och det fanns bara en ). Men naturligtvis så unnar jag min allra käraste söster det fyndet !

• Eddan

Har ni sett bilagat "Hem & trädgård" som man kan köpa tillsammans med Aftonbladet den här veckan. Där fanns det lite godsaker faktiskt. Bl a reportage från Pamela Andersons shabby chic-hem.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!