Inlägg från: Elisia |Visa alla inlägg
  • Elisia

Lantlig/Romantisk inredning!

Va?? Är hon speciallist på frakt? Det är ju helt sagolikt vad man kan få hjälp med ALLT här! Hur har dagen börjat annars då, uppe-med-tuppen-Juliah?

• Elisia

Visst är den söt?!! Nu gäller det bara att få hem den... Jag behöver, som sagt, tips om hur man billigast fraktar hem något. Juliah! Den där mannen bor i Rönninga - är inte det dina trakter?

• Elisia

Jamen, Juliah darling - det var ju perfekt med det där bussgods!!

• Elisia

Måste ringa dem... För även om de verkar leverera ganska tunga prylar så kanske en gammal soffa är för skrymande? *pannan i djupa veck*

• Elisia

Good morning, Nyfiken! Tror du Bussgods tar så skrymande prylar som en kökssoffa?

• Elisia

Ja, då är det väl som vanligt jag som är här först för dagen (i alla fall denna vecka när jag börjar tidigt...). Antar att Juliah snart trillar in under tiden som morgonkaffet ska intas.
    Jag såg också det där bordet på Netto och har tänkt att åka dit och kika om det kan finnas något kvar men jag har knappt hunnit med någonting alls den här veckan. Får se om det blir tid i helgen.
    Mycket att tänka på nu: vi blev ju husägare i tisdags (även om tillträdet blir först i mitten av september) och det har varit en del att dona med. Och så försöker jag ju få hem den där jäkla soffan från Rönninge. Har inte riktigt hunnit sitta och ringa runt för att ordna med transport och säljaren är en tjurig gubbe som inte har någon lust att hjälpa till... Han vill bara veta när jag kommer och hämtar den. Suuuuuck!

• Elisia

Måste verkligen ta en titt på det där bordet, inser jag. Men har verkligen ALLA Nettobutiker exakt samma sortiment? Risken är väl att bordet - för det priset - är något dassigt laminat på en spånskiva men det ser ju onekligen ganska bra ut på bilderna.
    Slutar klockan halvelva så jag ska nog ta en promenad bort och se om det kan finnas något kvar...
    Nu sitter jag med en kopp kaffe och en bulle och känner mig ganska nöjd ändå med att jobba tidig morgon eftersom jag snart kan gå hem och sätta mig i soffan och softa med mina inredningstidningar. Köpte mig ett rejält skissblock igår där jag ska samla på mig idéer och urklipp inför flytten. Huuuur ska jag stå ut tills vi har tid och råd att fixa köket, förresten?? kan inte tänka mig att vi kommer att ha tid för den innan nästa vår.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!