Inlägg från: Mystjejen |Visa alla inlägg
  • Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Nyfiken Rosa: Snygga skor!!! Coolt med träskor, ska nog skaffa mig ett par jag med...

Samla:Vilket fint skrivbord. Jag har ett liknande mörkt, funderar på att måla vitt men det får nog vänta. Har målat tillräckligt för ett bra taqg framöver...

Snart bär det av till möbelgrossen... spännande...
    Så vi hörs ikväll! Förhoppningsvis kommer jag vara ett skåp rikare...

• Mystjejen

Hej på er!! Nu har jag varit på möbelgrossen i Gbg...
    Köpte dock inget denna gång. Möblerna, de flesta säljs ihopsatta redan och tar mkt plats...beror så klart på vad man köper...
    Tyckte det var hyfsad kvalité.
    Ska åka snart och köpa två av skåpen, jättefina var de...
    Men annars var jag lite besviken, det var inte så mycket möbler. Trodde det skulle vara större.

Vi gick snabbt över det så efter åkte vi till Ikea, där köpte vi en typ byrå el vad man kallar det och en bokhylla. Bokhyllan var extrapris 195:- Alleby hette den och "byrån" heter Hemnes (den med 8 lådor). Tyckte den var fin att ha i hallen och den är stor och rymmer mkt!!
    Så nu blev det Ikea igen fast jag egentligen inte ville det.
    Men om möblerna är billiga och snygga så spelar det väl ingen roll egentligen!!!

Och så kommer jag ju köpa de andra skåpen senare...

• Mystjejen

Jag skulle valt det rum som ligger närmast sovrummet. Man får ju gå upp en del på nätterna och det är smidigt att ha det nära. Att det är svalt kanske bara är bra på natten. Bra med sol på morgonen för då är ju bäbisar ofta vakna ändå...
    Kvällssol kan ju göra det svårare för barnet och somna om det är ljust, fast det finns ju bra rullgardiner som mörkar... Ja, hoppas att du fått lite hjälp...

• Mystjejen

Angående klockan från Ikea...
    Tycker den är jättefin...men jag har köpt en vit/beige på Indiska för 99:- Jättesnygg...
    Ska se om jag kan lägga in en bild senare idag...

• Mystjejen

Vill också ha ikea katalogen...

Gick in och reserverade boken "stilrent och romantiskt" på bibblan nu...

Ska skruva ihop byrån så fort min man kommer hem, ska bli såååå kul att börja inreda och få lite ordning här hemma...

• Mystjejen

Rut: Vilka fina möbler! Gött att fynda på nätet...

Har inte hunnit med mycket idag, städat och tagit hand om ett Mycket bestämt och jobbigt litet barn... Får lägga ut bilder en annan dag...
    Ska sova nu, är suuupertrött...
  • Mystjejen

Juliah: Vilken bra sida med väggord...

Jag har en idé som jag ska börja med...Jag har köpt en sån vit tavla man målar på (står still vad det heter...) Ska måla den i samma färg som hallen och sedan stämpla el skriva för hand ett ordspråk el dyl. Tror det kan bli snyggt.
    Måste berätta om höjden av rädsla för vältande möbel...
    Vi har tagit bort en garderob i sovrummet. En vanlig klassisk 60 garderob.
    De som bodde innan hade satt fast den på TRE sällen i väggen, plus att de satt fast sockeln i en bräda och spikat ner i golvet... Allvarligt talat!!!!
    Jag vill ha:
    Ny klädsel till våra mörka tomelillasoffor.
    Skåp/vitrin till hall och storarum från möbelgrossen.
    Lampor till tak, har bott här i ett år och har fortfarande inte taklampor överallt...tragiskt...
    Snygga tavlor, helst "riktig konst".
    Nya golv lite här och var.
    Hyllor uppsatta.
    Nya resårbottnar, har ställt ut våra sängar i stugan så nu sover vi i dagbädden...
    Sjukt mycket pengar och en händig man....
  • Mystjejen

Rut: Håller med Juliah om hyllor och konsoller...

Millface: Shit vad snyggt det blev!! Och vad snabb du är... Jag har inte ens tvättat det lilla skåpet från auktionen än...står på altanen!
    Har inte varit så aktiv här men jag fixar förfullt hemma. Så snart ska ni få se resultatet!!!
    Just det...köpte ett jättefint nyckelskåp typ (utan dörr) idag. Ska fota det sedan... 199:- i en inredningsbutik i min lilla stad...
  • Mystjejen
    tuva80 skrev 2006-08-04 08:28:38 följande:
    En undran..Går det att måla om ikeas Billy-bokhyllor?? Funderar på o måla mitt 'vitrinskåp' (Billy-bokhylla med glasdörrar) vitt..!? Jag har en hel del av mitt vardagsrum i bok o är mäkta trött på det..! Gillar inte alls det röda i det..!
    Jag har gjort det, sandpapprade lite med 0 ans sandpapper...
    Sedan rollade jag första gången med röd färg, sedan när jag tröttnade på den så rollade jag över igen med vit färg. Blev bra tycker jag...
    Min hylla var vit från början.
  • Mystjejen

HJÄLP!!!

Nu har jag lagt in lite bilder på vardagsrummet, det ser ut som en bomb exploderat!!
    Möbleringsförslag mottages gärna...
    Vi har en 2sitts och en 3sits tommelilla som ska kläs vita.
    Funderar på matsalsmöbler.
    Sååå svårmöblerat tycker jag.
    (Ingen TV kommer att finnas i detta rummet.)
    Så har jag lagt in bilder på vår nya byrå, tänkte sätta någon hylla över och lite tavlor kanske. Har svarta konsoller från ikea, lite snirkliga, och vita hyllplan.
    Vad tror ni om det?
    Finns även på nyckelskåpet och på ljusstakarna under loppisfynd...
    Håller på och grejar och fixar idag, superkul är det....
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!