Lantlig/Romantisk inredning!
Är ni inte inspirerade att göra fint hemma hos er idag......eller....det är kanske det ni gör!!! Undrar bara var ni alla håller hus! Kram!
Är ni inte inspirerade att göra fint hemma hos er idag......eller....det är kanske det ni gör!!! Undrar bara var ni alla håller hus! Kram!
Ohhh, där är ni ju!
Samla: Vilken urgullig krona...var ligger Fiddeli och Konungen i Malmö?
Mina bordstabletter i tyg är 48 cm x 33 cm det tycker jag är lagom!
Var inte orolig therre...det här hände mig igår.... jag skrev ett inlägg vid 12.10 och sedan ett igen vid 18.20 då hade INGEN skrivit imellan! Men sedan kom de igång igen!
Vi hade barnvälsignelse i huset i söndags....köket var långt ifrån klart men det blev bra ändå! Ni kan få se dukningen om ni vill...bakom skymtar den nya, vita pärlspontspanelen!
Ni med tavelbekymmer...ett tips kan vara www.linagardelid.com som har fina reproduktioner för 300:-.
Pärla1: Jag håller på att göra mitt efterlängtade lantkök nu och jag har vit pärlspontspanel från golv till tak. Taket är av vitmålad råspont och sedan ska jag sätta vitmålade "fusk"-balkar i taket så att rummet känns gammalt. Själva köket är IKEA´s Lidingö med bokskivor och pärlspontspanel mellan bänkskiva och överskåp förutom vid spisen där jag köpt vita kakelplattor med blå dekor i hörnen så att det blir små blommor när man sätter upp kaklet. I mitten står en köksö. Jag ska köpa ett stort vitt bord och ha vita stolar...gärna att alla ser lite olika ut. I ena hörnet ska jag bygga ett skafferi av pärlspontspanel som liksom bara smälter in i väggen. Golvet har jag inte funderat färdigt kring ännu för då vi har golvvärme så kan man ju inte lägga in ett fint brädgolv. Lister och så ska vara så breda som möjligt!
. Vi har inte kommit så långt ännu men när det börjar att bli färdigt så ska jag lägga ut bilder!
Vi har fönster även på sidorna...det är en glasveranda-typ med totalt 8 st kryssfönster. 2 öppningsbara och 6 fasta. Fönstrena är köpta hos Ekstrands i Osby! Det är genomgående spröjs och inte löstagbara.... jag lägger som sagt ut bilder snart! Lycka till!!!!
www.ekstrands.nu
Inlägg 1 till mina proffs till vänner:
Ni som kan allt om vit färg! Jag tycker mig ha ett litet problem i mitt blivande kök!
Råsponten i taket har jag målat i kritvitt...pärlsopnten har jag målat i exakt samma vita nyans som på köksluckorna (IKEA´s Lidingö) något krämigare färg än taket...fönstren är också vita men en något "gulare" än pärlsponten! VAD SKA JAG KÖPA FÖR VIT FÄRG TILL MINA LISTER OCH FÖNSTERFODER?????? Det är jättesvårt! Trodde att det var givet med kritvitt först men nu är jag ytterst tveksam då själva fönstrena är det "gulaste" i rummet...SUCK!
Snälla hjälp!!!!! Tyvärr har jag ingen mer bild än dukningen på köket i mitt galleri....