Lantlig/Romantisk inredning!

Nublu: Fina bilder!
julia: salig blir man! Skrev i fel tråd: på tal om jul så har Sias julkatalog kommit...
juliah: haha, nej du! Det står tillbaka i datarummet- (det blev för stort för sonens rum)-(snart färdig för uppvisning! Jag är bäst på att ändra mig!!
Förresten, hojta till om ni hittar en liten Vit kristallkrona
Kan rekomendera: www. tradgardsrum.se (kan beställa via nätet också). Skulle beställa, sen insåg jag att vi bodde tio min bort! Köpte denna väggkrok idag:
De har tydligen fel på sidan för tillfället...
Vilja78: varför inte fynda en billig avlutad byrå på blocket o måla vit, köpte den i min sons rum för 400 kr o målade vit... o sen ev köpa en dyrare...
Nublu: låter som att stolarna kommer bli jättefina, du vet var du ska visa bilder sen va!?
Madicken73: vilket fynd, fina!
Hade en svart gammal Ikea takkrona undanstoppad (finns bild före), så här blev den efteråt: (hur klistrar man in små klickbara bilder?) Vill ha riktigt vita lampskärmar, men dessa får duga ett tag till..
Tack! Snälla ni är!!! Lampan är "Gospel" i svart (finns inte längre), den som finns nu är i stål. Först är den sprayad med matt vit färg (puh vilket jobb
) sen målad med emaljfärg (halvblank, ville ha helmatt men det fanns inte). Den blev faktiskt bättre än jag trodde!!
Denna tror jag hade varit fin att måla vit: www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=42776&langId=-11&categoryId=15701&chosenPartNumber=30069795
(Nostalgi)
Madicken: Bra!
Leeanlej: det blir nog fint att måla vitt!
Vilja78: En burk kostade ca 70 kr, men de räcker inte så långt.
Det är ju ett sånt skrivbord vi har, tyckte som Malins 79: pruta. Vi köpte först ett för 700 kr, sen veckan efter fyndade vi detta för 350 kr (sålde det första) :
Vilja78: det är Markör va? Har sett typ 3 sådana på blocket de senaste 2 veckorna, kanske hittar du ett där?