Inlägg från: Grisen81 |Visa alla inlägg
  • Grisen81

Ni som är/var "ensambarn"

Jag är ensam barn och tyckte ofta det var tråkigt att vara ensam och var ofta avundsjuk på mina kompisar för det kändes som "alla" hade syskon utom jag.  Kan än idag tycka det är trist att inte ha något syskon. Därför bestämde jag att jag med alla medel absolut inte bara skaffa ett barn själv.  Så fick jag tvillingar så det har ju ordnat sig!!
    Jag kan inte råda dej, mer än att man ska ju inte skaffa ett till barn om man inte vill ha ett till. Din dotter kommer vara lycklig ändå. Mitt liv är inte dåligt eller fattigt för det!! Tänk kanske bara lite extra på att ta med en kompis till henne om ni reser bort och så. Är rätt trist att bara vara med sina föräldrar då kommer jag ihåg....
    Jag märker att jag vill helst bestämma allt här hemma nu, tror det beror på att jag var ensam barn och är van att inte behöva tävla om något.. Lite bortskämd är man kanske

tvilling morsa
  • Grisen81

mina pojkar är enäggs och har redan super kul ihop. De är ju precis samma ålder oxå så det är skoj!!! Jag får se något jag aldrig fick uppleva..deras närhet och glädje. 
    Men klart ni inte ska skaffa ett till när ni inte har lust.

tvilling morsa
  • Grisen81

Amorella: förstår dina tankar med förlossning mm.. jag förlorade massa blod under förlossningen och 1 månad efter. Gjorde 2 skrapningar och var så trött.. var ingen rolig tid..bara deppigt!!Det vill jag absolut inte uppleva igen och kan bli så avundsjuk för nästan alla säger att det var SÅÅÅ MYSIGT första tiden.. va!!var det?? inte för mig....hrrmmm..

Så jag tror inte heller jag vågar mig på en till..men jag har ju två nu ändå.

tvilling morsa
  • Grisen81

Amorella: ja det är ju mera chans att allt går bättre för dej med barn nr.2. men låt det mogna fram man vet aldrig hur man tänker nästa år.

tvilling morsa
  • Grisen81

Jag skriver som jag gjort tidigare i tråden att jag tyckte det var tråkigt utan syskon och att jag önskar jag fått något. Tar inte illa upp av de som i tråden skrivit lite negativa saker om ensam barn. Jag håller med fullständigt fast jag själv är ett! Men samtidigt är det inte hela världen att inte få syskon. Man blir lika lycklig ändå i slutändan.

tvilling morsa
Svar på tråden Ni som är/var "ensambarn"