• LPW

Snygga sängbord- var?!

Vi behöver nya sängbord då vi flyttar. Vi är inte låsta till någon stil då vi har en vit tygklädd sänggavel som jag tror passar till det mesta (funderar ev på att klä om den, men det kanske blir i ett nytt vitt tyg i så fall). Någon som har förslag på snygga sängbord?

• Svar på tråden Snygga sängbord- var?!
  • Storm07

Ja, de från Svenskt tenn är ursnygga! Visst menar du de där med vitt eller svart underrede och mönstrad bricka?

• Konvaljen

Ett till tips, tänk ut hur du/ni vill ha borden och ta kontakt med en möbelsnickare som kan göra dem.

Jag har ju tur som är gift med en snickarkunnig man, samt har en Carl Malmstensutbildad svåger, men det är alltid kul att designa själv.

Behöver inte blir så dyrt och det kan ju vara värt det ändå!

• linnann

Norrgavel har jättesnygga, enkla, vägghängda - andra också säkert

• Pokergirl

Jag hittade inte heller några sängbord jag ville ha, man vill ju kunna "gömma" lite såsom tidningar och böcker, inte så snyggt att ha framme direkt... Så jag köpte ikeas minsta byrå med två lådor i serien Malm, blev stilrent och snyggt.

• LPW

storm! Ja, visst menar jag de brickborden med vitt eller svart underrede. Funderar annars på "wedding stool" av Thomas Sandell, fast varken det eller Svenskt tenns brickbord är ju ett "traditionallt" sängbord.

Jag hade gärna låtit en möbelsnickare göra våra sängbord, men problemet är ju att jag inte vet hur de skall se ut och det är ju därför jag gärna vill ha förslag på snygga sängbord/nattduksbord

• väntar o längtar

Maken har gjort våra i oljad ek - superfina!

Nu kommer min "suveräna" beskrivning... håll i er. Ett hyllplan på ca 15-20 cm bredd, 10-15 cm djup. Centrerat under sitter en hylla på ca 5 cm bred, 20-25 cm hög och lika djup som hyllplanet. Det är lagom högt för att ställa in en tidning.
    Det ser ut som ett T framifrån.

• Konvaljen

väntar o längtar

hihi, vårat ser också ut som ett T framifrån, fast ett avskuret T. Mer som ett upp och nevänt L kanske. Det är liksom två hyllor i ett, ett helt hyllplan där vi har bland annat klockradior och ett upprätt hyllplan där jag ställer dagbok, tidningar etc.

Jättesmidigt, det ser alltid städat ut även fast man har en massa grejer där!

• Konvaljen

väntar o längtar

hihi, vårat ser också ut som ett T framifrån, fast ett avskuret T. Mer som ett upp och nevänt L kanske. Det är liksom två hyllor i ett, ett helt hyllplan där vi har bland annat klockradior och ett upprätt hyllplan där jag ställer dagbok, tidningar etc.

Jättesmidigt, det ser alltid städat ut även fast man har en massa grejer där!

• väntar o längtar

Xyra

Det är kanon att ha ett litet sängbord - då får man inte plats att ställa en massa krafs och onödigt.

• LPW

Håller med ang storleken på ett sängbord, men våra sänglampor måste få plats utan att det ser konstigt ut och då är jag tveksam till om det fungerar med en hylla hur snyggt det än är...

Tittade precis på Norrgavels stora "kub" med låda- den kanske skulle kunna vara något?!

• Lotlas

Vi köpte våra på IKEA. Vita med "smides"knopp på dörren och lådan. Hemnes heter de och kostar 545 kr styck. Försöker länka, hoppas det funkar. Annars finns den på IKEAs hemsida om man går in på sortiment och sängar.

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=11168&langId=-11&categoryId=15620&chosenPartNumber=50047340

Svar på tråden Snygga sängbord- var?!