Kan man höra hjärtljuden med stetoskop och i såna fall, från vilken v?
Är så nyfiken, är det någon idé att springa till Claes olsson och köpa ett stetoskop?
Är i v 15, (14+4)
Är så nyfiken, är det någon idé att springa till Claes olsson och köpa ett stetoskop?
Är i v 15, (14+4)
inte än vänta ett tag till, men d kan ju alltid va kul att pröva
Det tog väldigt lång tid in i graviditeten för oss att höra med stetoskop - däremot var det lättare för min sambo att höra från ungefär v 25 (om jag minns rätt) genom att lägga örat mot magen. Det gällde bara att hitta rätt punkt - lättast var att höra från det håll där bebben ligger med ryggen.
Vart kan man köpa stetoskop och vad kostar de?
Är i vecka 31 och nu kan man höra (vet inet hur länge man kunna gjort det) men pojkvännen kan också höra med bara örat:) det fick vi höra av BM och testa påengång när han kom hem på lunch:)
Min sambo provade att lyssna med örat emot magen för första gången för ett par dagar sen,och har hört bebisens hjärta slå flera gånger sedan dess!Häftigt ju
Åh det visste jag inte att man kunde göra!
Ska be mannen göra det. Men köpa stetoskop var ingen dum idé heller men kanske onödigt när vi ska få om ca 5 veckor.
Det är mycket svårare att höra hjärtljudet med ett stetoskop för den tar även upp alla andra ljud från magen. Ett mycket bättre sätt är att använda en tom toarulle.
från v. 24-25 kan man tydligen höra med stetoskop har jag läst....
En bekant hade en sådan där riktig barnmorsketratt (ser ut ung. som ett stort snapsglas). Antingen var vi alla helt inkompetenta på att fatta hur den funkade eller så hör man inte så bra i dem. Kan du inte provlyssna på CO om ni hör nåt?
Frågade bm om det var värt för min man att ta hem stetoskopet från jobbet och lyssna på lilla hjärtat. Hon tyckte att vi skulle testa om vi ville, men att vi inte fick bli oroliga om vi inte hörde något. Är nu i vecka 30, snart 31...
Jag är i v 34 och inte lyckats höra nåt med stetoskop än.
Vår bm sa idag att man inte kan höra så bra med ett steoskop, däremot om man frågade så skulle de kunna visa redan från 28+0 hur man lyssnar på hjärtat med en toarulle, en enkel och billig metod sa hon Men glöm inte att dem dem om hjälp hur man ska lyssna...
Men vissa har ju lyckats höra med stetoskopet, minns inte va hon sa varför det var onödigt...
jag är i v.27 och min sambo ville höra lillans hickningar igår, så då åkte stetoskopet fram. Men han hörde inga hickningar bara hjärtljuden!! så gulligt!
Jag har ett stetoskop hemma och det enda jag hör är knorr i magen. Inget annat inte ens mina egna hjärtljud som jag KÄNNER i magen..men där hjärtat sitter låter det klart å tydligt så den e inte trasig eller så.
Jag fick en hjärtljudssensor från babyproffsen när jag var i samma vecka som du och i den kan man inte höra hjärtljud förns i v.21-28....MEN däremot så kan man höra bebisen därinne..hur den rumlar runt och att den sparkar. På så vis har jag kunnat relatera mina konstiga fladder i magen till att det är bebben som sparkar där inne...Nu har jag börjat känna sparkarna lite mera tydligt...
Jag rekomenderar en sån istället för stetoskop men det är upp till dig själv. Hjärtljudssensorn kostar föresten 395:-
Carro
V.17
hör inget är i v 27..hahahaha jag köpte ett v 9
Har ett bra stetoskop hemma och hörde först i v. 29 bebbens hjärtljud och då är jag van att lyssna med stetoskop.