• princess177

Vuxenakne, hudvård och smink

Har någon här problem med vuxenakne? Vad gör ni åt den? Vilken hudvård och vilket smink använder ni?

Använder nu I.D. makeup, men ska testa Monave mineralpuder. Vet någon om den är tilltäppande?

Har det hjälpt er att sola när det gäller hudbesvären? Sol är ju inte bra...men tycker mig att aknen blir bättre av den....

BAH, dessa finnar...

• Svar på tråden Vuxenakne, hudvård och smink
  • 1978nettan

jag har mycket problem med finnar, eller rättare sagt stora bölder som e infekterade och gör så himla ont. jag har nu börjat med tetralysal som är antibiotika. jag ska även börja med p-piller, diane, som ska vara bra mot finnar.
    hatar dessa finnar, man blir ju helt knäckt
    jag kan sätta ut en bild i mitt galleri om du vill så kan du se hur jag ser ut i ansiktet.. inte vackert
    mitt råd är att ta kontakt med hudläkare så får dom hjälpa dig.

• Aaliyah

1978Nettan; jag har ätit Diane och det funkade jättebra på mig. Men man ska nog kolla upp sin hormonbalans också om man har vuxenacne. Om det är hormonerna det är fel på funkar inte Tetralysal så bra enligt min erfarenhet.

• 1978nettan

jag har ätit tetralysal ett antal år innan och i början funkade dom jättebra men efter ett tag så funkade dom inte lika bra längre. jag får fortfarande finnar fast jag äter dom (inte stora bölder,tack o lov), men jag får väl vara tacksam för det.
    det finns ett starkare, rouaccotan, men det får jag inte ta eftersom jag har hapatit c

• princess177

Jag har ätit både Tetralysal, Diane och Roaccutan. Men eftersom min akne är hormonell, har den hela tiden kommit tillbaka. Men det fick jag reda på för bara någon månad sen att jag har PCO. Det ger ju bl.a. akneproblem.... Har ju haft det så sen jag var 12 år, men nu är det ju bättre... Fast mil ifrån bra! Måste sova bra, äta och dricka rätt, använda min Skonoren m.m. UNDERHÅLLA hela tiden...

1978nettan: ja, om du vill vore det intressant att se en bild. Tyvärr har jag inte egen kamera nu så kan ej plåta och lägga in mig själv just nu...

• 1978nettan

nu har jag lagt in en bild. säg till när du kollat klart så jag kan ta bort den igen. jag vill ju inte ha den kvar i mitt bildgalleri

• 1978nettan

vad är PCO? hur fick du reda på att du hade det? jag kanske oxå har det eftersom mitt kommer tillbax hela tiden. vad ska man göra åt det i så fall?

• princess177

Nu har jag sett bilden! Ja, precis så har jag ALLTID sett ut.... Men alla dina andra bilder var ju jättefina...aknen kanske går upp och ner? På mig gör den det!

Vad har du testat/ska testa? Nya idéer är alltid bra...lite inspiration...

• princess177

Pco= polycystiska ovarier. Det är en förändring på äggledarna vad jag har förstått. Nån slags blåsor/cystor, som barnmorskan kallade det... Jag bokade bara tid och gjorde en gyn-undersökning, där hon filmade detta inifrån och man kunde se det på en skärm. Vid PCO kan man ha flera olika symptom, bl.a. extrem trötthet, svår pms, akne, mer hårväxt osv. Pco är en hormonell rubbning! Många har svårare att bli med barn också!

Jag ville ta reda på om jag hade det och det stämde ju...

Behandlas gör det bara med p-medel än så länge tyvärr... "stabiliserar" hormonerna... T.ex. Yasmin, Diane eller annat som läkaren kan skriva ut...

• princess177

Oj, klockan är mkt! Vi hörs imorrn hörni! Måste hoppa i säng!

Svar på tråden Vuxenakne, hudvård och smink