Inlägg från: Anonym (hmmm...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmmm...)

Cysta = farligt?

om det skulle vara farligt skulle de nog inte vänta o kolla hur det ser ut om ett par månader..men cysta låter farligt men det är väl egentligen bara ett samlingsnamn för typ " utväxt"el "blåsa" det kan ju sitta cystor lite överrallt i kroppen..har själv opererat bort på annat ställe. den var i sig inte farlig bara lite otrevligt ställe att sitta o växa på.. så försök du att inte fundera så mkt på att den ska vara farlig..o kan du inte släppa det så ring o prata m proffsen som vet på det ställe dit du var...så får du säkert lugnande besked...vet själv att när jag fick höra om min cysta, tog man inte riktigt in allt som sas hos läkaren, först efteråt kom alla frågor o som tur var hade jag ny tid ganska fort så jag skrev upp alla funderingar på ett papper o tog med o sen prickade jag av alla frågor direkt m kirurgen...hoppas det löser sej så du kan "andas ut"..

• Anonym (hmmm...)

har du gjort vul? jag har haft chokladcystor kom jag på nu o de gjorde ont.. var till gyn o han kollade o sa att de var blodfyllda äggblåsor som brukar gå tillbaka av sig själv men kan i sällsynta fall spricka..han sa att om man får superont då ska man söka vård akut..men det känner du nog isåna fall det ska typ göra så ont att du inte kan göra nåt annat än tänka sjukhus! väldigt ovanligt så det händer nog inte dej heller.. jag fick en återbesökstid någon månad senare o då var de borta..glömde helt bort att jag haft det! vicket pucko man kan vara kändes väl som kraftig mensvärk typ, ja när jag sökte gyntid första gången... vet inte om du blir någe hjälpt av mig...

Svar på tråden Cysta = farligt?