• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • Ulle 74

Fredag blir bra med fika, hur ska vädret bli? dvs var ska vi ses

Oss gör det inget om Emma eller andra barn är snuviga

Ligre, beklagar sorgen. Tänker på er.

Kan inte bestämma mig om rosendrick låter gott eller ej... Kanske ska tsta för att få veta. Köper man blad eller plockar man i trädgården?

Lena, ojoj vad ni hunnit med... hoppas det inte var en giftig eller allför dyr blomma som Tim fick tag i.

Fröken: vi håller tummarna för att det ska gå snabbare för er

Criwi: Hur mkt sover Emma? Först tyckte jag att 6 timmar var jättemycket sen kom jag på att man räknar väl sammanlagda dygnsömnen hos barn å då kanske det blir lite mer... Samuel sover oftast 2*30 min på dan å sen 11h på natten så det blir ju 12h per dygn. Undra om det är "normalt"

• Ulle 74

Idag var vi på BVC

Samuel undersöktes av läkaren och han var frisk
    10680 gr
    72,6 cm

Det var helt ok med glipor mellan tänderna
    Det var ok att hans fot pekar utåt och inte framåt
    Det var ok med skorv ett tag till
    Det var normalt att fontanellen inte växt ihop, men det hade varit normalt om den gjort det
    Det var helt ok med jordgubbar, smultron och körsbär
    Det var normalt att det knakar i lederna när man lyfter honom
    Det var normalt med massa vax i öronen

Kort sagt allt var precis som det skulle

• StinaTina
    Ulle, nu slipper jag fundera över knaket i lederna mera. Det knakar nämligen i Emma oxå när jag lyfter upp henne, tycker att det är lite läskigt. Vaxet i öronen har jag tagit som "bevis" för att hon är mjölkallergiker men det kanske är helt normalt att dom har det iaf utan allergi. Skrattande 
    Så skönt att höra att allt är bra med Samuel och kul att se att du tog den nya tråden och skrev i.

Emma sover mycket på natten, uppåt 12 h. Inte i sträck utan med ett par matpauser. Jag tar fortfarande upp henne vid 22.30, då får hon välling + att jag ammar henne. Sedan brukar hon väcka mej vi 3 endel nätter, men andra så sover hon ända fram till 6 på morgonen. När hon vaknar till så får hon en flaska nutra (ersättning) sedan somnar hon om igen. Oftast så kliver vi upp vid 8 snåret, så har det varit i ett par veckor nu. Hon sover jättelite på dagen, idag så har hon sovit en gång. Det var vid 14-tiden, då sov hon ca 1h.
    Så om man lägger ihop allt hon sover så kommer jag kanske upp i 12 h totalt, tror jag.
    Vilket är lika mycket som Samuel, iof så är hon något yngre men jag vet inte om det ska tas med i räkningen. Isf så skulle nog Emma sova lite mera men jag tror att ca 12 h om dygnet är fullt "normalt" för båda våra småttingar. Skrattande

Oj, det blev långt. Nu ska jag gå och nanna kudden lite. Glad
    God natt och sov så gott.
    Jag vill fika.................
  • My Lovely Little Lumps

hittade hit med då

just nu har jag grymt ont i munnen.
    skulle dera tanden igår o dom slet o bände o drog igår men tanden sitter där den stter o grö as ont.
    fick maxdos av bedövningen men det gjorde ont iaf när dom bände 2 timmar var jag där...
    kan inte bita ihop käkarna nu så får dricka hemmagjorda smoothies för o få något i magen, men man kanske går ned lite i vikt då med *hoppas* något gott från det onda...

Fröken jo det blir ju lätt så att skiten kommer på en gång, för varför ska det bli bra nån gång för? lika bra o ta allt på en gång. kan iaf hoppas attd et blir bra nån gång hehe.

ligre denna tanden jag ska dra ur kommer bli dubbelt så dyr än dom trodde det skulle bli för den var så svår o få ur.
    o barnen är lite luriga med tänderna tycker jag. vi trodde i flera månader att poppe skulle åf sina med innan dom kom.

Maria72 jag går på folktandvården på torkelberg jag har en as go tandläkare som heter Nina. MEn enligt dom är det 3 års väntetid för o komma in där pga av deras långa köer!

Elouise tackar

Ulle 74 min 2½ åring har frtfarande skorv!

lite bilder på jonathan så får ni se hur stor han har blivit

sover skönt på landet jobbigt där ju hehe pappa skojjar när poppe badar äta bollen

han vägde för ett par veckor sedan då han var 8 månader 9355 och är 72 cm lång nu
    poppe är 8½ månad nu

hur stora o gamla är era nu?

♥Min familj♥
  • StinaTina

Hur blir det med fika imorgon?
    Enligt aftonbladet så ska det vara ca 20° och moln.
    Ska vi lita på dom och ta en picknick i trädgårdsföreningen?
    Annars så finns ju alltid Claras, det är lite styrigt att sitta på fik men en liten stund ska nog gå. Skrattande

MLLL: Emma är 7 månader och 3 veckor så hon blir snart 8 månader (den 21). Skrattande
    Sist vi var på bvc (för 2 veckor sedan) så vägde hon 8120 gram och var 68,5 cm lång.
    Hon kryper och sätter sej upp själv, ställer sej upp mot allt och tycker att det roligaste som finns är att gå runt, runt i lgh med mej som stöd.  Ett litet yrväder mao. Skrattande

• My Lovely Little Lumps

criwi haha vad gulligt vill att poppe med ska krypa snart får nog vänta för han vill inte ligga på mage han skriker som besatt då

♥Min familj♥
  • linfre

Vad kul att se så olika barn är. Var iväg och vägde Hampus i tisdags. Han vägde 9760 g och var 73 cm lång, 6 månader och två veckor gammal.

Vi kommer troligtvis inte på fikat imorgon då mormor och morfar är på besök. Sen kommer vi att ta semester ett tag. Ni får ha det så bra.

• StinaTina

MLLL: Lagom gullig då mamma är astrött och hon bara ska gå, gå och åter gå. Hon blir så förbannad om hon inte får som hon vill, då är hon inte alls gullig.Skrattande

• StinaTina
    linfre: Ha en skön ledighet så syns vi när ni kommer hem. Hör av dej när ni varit på allergic, är nyfiken på vad dom har att säga om Hampus mage. Jisses, han är lååååång. En månad yngre än Emma och 5 cm längre. Men å andra sidan så var ju han längre än hon var då dom föddes oxå. Skrattande
Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2