• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • StinaTina

Tezz, hon är feberfri. Pratade med bvc igår och dom trodde inte att det var nåt som smittade utan att hon bara fått en sån febertopp som barn kan få.
    Hon har nämligen haft närmare 40 grader och varit helvild (som vanligt) och ätit som en mindre häst.
    Då tyckte dom inte att det var nån fara och jag var välkommen dit även att det kommer vara flera barn där när vi dyker upp.
    Men som sagt (eller skrivet) så är hon feberfri igen och nu är hon helt tokig. Vildare bebis får vi nog leta efter, vi var ju hemma igår bara hon och jag (ish, mamma är tråkig när man bara träffar henne en hel dag).

I natt har vi fått sova oxå så nu känner jag mej som en ny människa.

Vi ska till bvc 13.15 så det blir inget domprost idag utan jag tänkte ta en sväng på stan när vi är klara med vägning, mätning och träffa knäpp läkare.

Hmmmm, nu läser hon förbindningsteknk och "passiva komponenter och halvledarteknik" undra vad det kommer bli av henne. Igår läste hon "76 snabba recept"!
    Går det att kombinera dom på nåt sätt?

• Maria73

Haha, vilken bokmal du fått Nina!!!
    Det är flera som skickat sina adresser till mig, tror att vi för tillfället är ca 5 stycken, så det ser ut som om cirkeln blir av!

• StinaTina

Puh, trodde ett tag att det inte skulle bli nåt. Blev lite nervös där och började vilt fundera på vad jag skulle hitta på för nåt annat, vill ju ha cirkel och träffa er

• Maria73

Hihi, ja det hade varit lika dant för oss i så fall. Här är det en fröken som inte gillar hemmet trygga vrå!

Kan ju säga att om man anmäler sig till "cirkeln" så är det inget måste att komma varje gång. Anmälningslistan är mer till för att Medborgarskolan ska få bidrag för oss, o det är det bidraget som betalar lokalhyran.

• viola74

Hej Maria skickade till din inbox (Hoppas jag har inte gjort det förut) Var det alla uppgifter du behövde??

Vi gissade ju precis innan jag gick till bvc igår och hade ganska rätt
    Ludwig är nu 78cm lång och väger 10860g

Han har sovit som en stock inatt till kl 7 sen har han lekt och varit glad så jag hoppas att det gick bra med sprutan, nu sover han igen så jag får se om vi kommer till dp idag?

• Elouise

Vi kommer nog till Domprost i dag.

Lena, nej jag har verkligen ingen koll alls på danska serier. Jag har knappt nån koll alls när det gäller TV nu för tiden. Men det rätt så mysigt att ha någon serie att följa i veckan. Så kanske skulle man ta och bänka sig och spana lite nån kväll.
    Beck & "Gunvald" tycker jag är rätt så bra, men vissa av delarna har man ju redan sett. Sen känner jag nog för att se något mindre otäckt.

Maria, studiecirkeln låter som sagt som en jätte trevlig idé.

• soffien

jag har nu efter många om och men fått tag i vår bvc tant, så den 26 oktober ska ebba få komma på 1 års kontrollen, är inte det väldigt sent?

här hemma är det lugnt och tyst, ebba är på dagis, peter jobbar och hunden ligger och sover.

igår var vi på bio och såg "mitt super ex" jätterolig, och självklart tyckte peter att vi skulle ha den största menyn med stor popcorn, stor chips och två stora läsk, och så undrar man varför vågen går uppåt

tyvärr så kan inte vi vara men i studiecirkeln eftersom att ebba är på dagis till halv två på måndagar

• Maria73

Tack för adresserna! Kul att det kanske kommer med lite pappor.

Soffien, ja det var värst vad länge ni får vänta på tid! Trode att de var ganska petiga med att det inte fick vara för långt mellan sprutorna?!
    Vad synd att ni inte kunde vara med i cirkeln, men Ebba har det ju iaf kul med sina kompisar på dagis!

M-L, Serier. Jag spanar på en hel drös med serier. Lost, Medium, Prisson Break, Desperate Housewifes, Engelska serier (det går några på helgen har jag för mig) mf.

• StinaTina

Desperate H, såg du igår? Bree är en kvinna med lite go i.

Emma sover middag just nu så här är det lungt.

Sofie, det är ju en hel månad i "efterskott", har ni gett dom andra sprutorna lite sent oxå?

• soffien

criwi: den första sprutan fick hon när hon var exakt 3 månader och den andra när hon var 6 månader och två veckor så det har väl vart hyfsat i tid så jag tycker att det är jättekonstigt att hon kommer att var 1 år och 5 veckor vid nästa. men det är ju tyvärr inte vi som bestämmer.

• Maria73

Desp. H - jaa...fast jag såg inte hela. Hihi, ja Bree henne är det fart på. Fy sjutton vad de har att stå i hela tiden

• Maria73

Hmmm...vet inte om vi hinner till domprostgården, det blir en bonus i så fall T sover o sedan ska hon äta, vilket numera tar ca 1 timma. Det är helt otroligt vad det ska pillas o slabbas med de där små fingrarna

• Tezz80

Låter som om det blir rätt få från gruppen som kommer till DP idag, men vi får väl se :) Saga är både nyäten och nybajsad... så hon är redo :)

Maria: måltiderna blir snart kortare och kortare, Saga är typ nere på 20 minuter nu. Ibland hinner knappt jag att äta innan hon är trött på´t och vill ner.

Sofie: varför kan du inte få en tid snarare än så? Har de fullt? Tycker att det låter väldigt sent

Hur kan ni hinna med så mycket tv? Här tittar vi mest via datorn och just nu är det Prisson Break, Medium, lite dokumentärer samt Kvarteret skatan som gäller.

oooj, nu hör jag en surpuppa...

• StinaTina

Jag kommer gå till dpg idag. Emma är helt sjövild och vet ni vad jag har just hittat en tand som är på väg upp genom tandköttet. Nr 5 i ordningen.

• StinaTina

Bvc ringde, läkaren är sjuk (eller vabbar), nåt som kom rätt sent iaf så vi fick en ny tid imorrn.
    Därför kommer jag gå till dpg, nu när jag kan. Emma är som sagt sjövild och att hon har haft feber, hmmmm ja hon har ju liksom det till å från ibland utan att vara sjuk igentligen.

• Maria73

nämen en liten bissing....najs!

tezz...tyra åt på 20 min oootroligt, har inte hänt på jag vet inte när.

Nu drar vi...ses snart

• Bondbruden

Är det inte dags för ny tråd imorgon? Är det någon som har fixat en ny?

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2