Vi köpte en potta förra året på Babyproffsen som vi tycker är jättebra! Den har breda kanter att sitta på, det går upp lite där fram och med ett litet ryggstöd där bak. Bara 89 kronor dessutom, och Alice trivs på den. Enda felet är att den inte finns att köpa mer... Men om det är någon som ser en potta som stämmer på beskrivningen och som heter Thermobaby (med bild på två giraffer på ryggstödet) så slå till! Vi har en Babybjörn pottstol också, men det är så stort hål i den och relativt smala kanter att sitta på att mina barn aldrig har suttit bekvämt på den.
Alice är förresten riktigt duktig på pottan, vi brukar sätta henne där när hon har börjat stånka och sedan bajsar hon klart på pottan. Hon har nog kopplat samman pottsittande med att klämma på ordentligt
Skönt så slipper man småkluttar i blöjan hela dagen.
Detta är förövrigt min sista dag med föräldrarledigt, på måndag börjar jag också jobba. Denna vecka har vi varit hemma båda två, så man har kunnat få händerna fria och tid att få något gjort!
Calle var på 10-månaders kontroll i onsdags och då var hon 73 cm 0ch 9170 gram. Hon har verkligen saktat ner på växandet, bara 200 gram på en månad. Nåja, det sätter nog fart igen nu när hon kommer igång med ätandet. Vi har lite problem med frukost och kvällsmat dock, eftersom hon vägrar all mat hon inte kan äta själv, så hon vill inte ha varken välling eller gröt...
Är det någon annan var barn inte heller äter välling eller gröt? Vad ger ni då istället? Vi kör smörgås med ost, men det känns lite fattigt.
Kommer tyvärr inte på fikat, känns som man vill vara hemma nu de sista dagarna... Ha det så kul!