Inlägg från: mysan1970 |Visa alla inlägg
  • mysan1970

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Hej hej tjejer!
    Nu är jag tillbaxs från semesterveckorna i Sundsvall. Har inte alls följt med i svängarna här. Antar att era små barn lärt sig ett och annat under dom här veckorna. Ser fram emot en fika och träffas igen.

Ha de gött
    Sonja

• mysan1970

Åååå jag hade också velat komma på fika. Men jag håller på att skola in Lovina på dagis. Framöver ska hon gå på dagis på förmiddagen. Hon tycker det är jätteroligt och jag är glad över att det går så bra, trots att hon är så liten. Det känns bättre att skola in den här gången än när jag skolade in Melinda. Nu har hon ju stora syster och hennes kompisar som ser efter henne. Lovina är ju väldigt nyfiken av sig och självständig, vilket passar bra för dagis. Vi var tvungen att skaffa dagis plats nu, men hade egentligen velat ha i januari. Men tyvärr finns det nästan inga dagisplatser tillgängliga då. Så vi beslöt att hon får gå några timmar bara för att få en plats på det dagiset vi ville ha.

Men jag följer gärna med och fika nån annan eftermiddag.

Det låter som om era små barn växer så det knakar. Ska bli jättekul att träffa alla.

Ha en trevlig helg
    Kram Sonja

• mysan1970

Jag kan också komma på torsdag, men jag tar med mej båda barnen. Åke är borta den här veckan, hoppas det är okej. Vilken tid hade du tänkt dig?

• mysan1970

Verkar som om det händer massor med era små sötnosar. Ska bli kul att ses igen...

Hos Maria Torsdag kl 14
    Maria & Tyra + kanske grannen o hennes lilla
    Nina & Emma
    Linda & Hampus
    Linda & Meja(kommer efter 15.00)
    Jenny & Ville
    Sonja & Lovina, Melinda

• mysan1970

ligre och criwi: Förstår att det börja bli jobbigt ju tyngre dom blir. Det är mycke därför Åke har fått vara hemma, för att lyfta den lilla tjejen. Men nu när hon går eller snarare springer fram så är det inte lika mycke lyft. Sen ju äldre dom blir ju mindre lyft blir det, garanterar att man går inte och bär på en treårig precis. Själv ska jag också sätta igång och träna på allvar, har tid hos sjukgymnast den 29 tror jag att det var. Men en sån där hippychicks lät ju jättebra, tyvärr funkar det inte med mina fogar då. Men jag tycker att det är superbra att det faktiskt finns grejer som underlättar vardan...

• mysan1970

Vill också tacka för en trevlig fika hos Maria.

Maria73: Ang Ullared så åker jag några gånger per år. Bl a för att köpa vinter och sommarkläder till barnen. Så jag hänger gärna med på en tur dit.Tänk va kul det är att shoppa, speciellt när man får mycke för pengarna.....

• mysan1970

Tjenare!

Maria73: Tänkte du kunde vara hygglig och träna åt mej med. Vore skönt med träningsverk för ovanlighetens skull....

Jag kommer också gärna på fika. Men jag dyker upp runt halv 3 om det går bra.

Fika hos mig på fredag, förslagsvis kl. 14.00.
    Vi kan ändra på tiden om det inte passar.
    Criwi
    Maria
    Tezz
    Viola
    Linfre?
    Ligre( allergisk mot mjölkprodukter, nötter/mandel och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.)
    sonja

• mysan1970

Maria73: Gu va snällt. Tyckte jag också att det var lite ömt när jag klev upp i morse....hihi

Criwi: Tror att tänderna kommer längst fram antingen uppe eller nere först. Lovina fick två tänder nere först sen när det var dax för fler tänder så fick hon 4 tänder uppe på ett bräde. Hon ville inte äta och var väldigt svullen där tänderna kom.

Apropå Göteborg. Jag och några kompisar ska faktiskt dit på söndag över dan. Vi ska på pysselmässa, scrapbooking. Å det ska bli jättekul att shoppa lite pysselgrejer.

Syns imorgon

• mysan1970

Fröken: Oftast passar jag på att scrappa när Lovina gått och lagt sig. Hon går och lägger sig vid halv 7, då blir det lite lugnare härhemma. Jag funderar ofta på dagarna vad det är jag ska göra när jag väl får tid att pyssla. Nu på sommaren blir det inte så mycke scrappande. Nu när höstrusket kommer så kommer man igång igen. Det ska iallafall bli jättekul att åka på mässan på söndag, åååå va jag ska shoppa.

Vi syns på fikat tjejer

• mysan1970

Ååå jag kan inte komma på fika imorgon. Jag ska till sjukgymnasten. Men ni får ha det så trevligt. På fredag ska jag åka till shoppingparadiset i Ullared. Det ska bli jättekul att shoppa. Har en hel lista på grejer jag ska köpa.

Ha de bra
    Sonja

• mysan1970

Hej hej!
    Elouise: Lovina älskar sin bobbycar, eller en variant av den. Men vi kör bara med den inomhus än så länge.

Sen har jag också ett annat förslag till 1 års present. Pekböcker med tjocka blad. Vi köpte en bok med bilder på riktiga djur, Lovina tycker jättemycke om den.

Tyvärr kan jag inte komma på fika idag, men däremot kommer vi gärna på fika nästa vecka.

Tisdagen den 19/9
    kl 15

Vi kommer:
    Ulle & Samuel
    Jenny & Vilhelm (åtminstone en stund)
    Marie-Louise & Freja
    Sofie & Ebba
    Therése & Saga
    Lena & Tim
    Maria & Tyran
    Nina & Emma
    Linda & Hampus
    Sonja & Lovina

• mysan1970

Bondbruden: Jag håller tummarna stenhårt och hoppas det går som du vill!!

• mysan1970

Grattis Ylva!!

Ulle jag vet inte vart du bor så en vägbeskrivning vore guld värd. Ska bli så kul att ses igen, nu känns det som om det var evigheter sen. Tänk snart så är era småttingar inte bäbisar längre...

Va duktiga ni är som tagit fram pottan. Min ligger och dammar på övervåningen, kanske dax att plocka fram den...

Vi syns imorgon
    Sonja

• mysan1970

När det är dax för dagis eller dagmamma så råder jag er till att gå runt på dagis även dagmamma och känner efter. Ring och boka tid dom är rätt van att föräldrar kommer och hälsar på. Man känner ju sitt barn bäst, då är det lättare att gå runt och känner efter vad som skulle passa er. Som sagt personkemin och vad dom gör på dagarna med barnen är ju rätt bra att veta i förväg innan man skickar in anmälan.

Vi har ju Lovina och Melinda på samma dagis, och Lovina stortrivs. Men så är hon väldigt nyfiken och framåt, och har Melinda och hennes kompisar som också ser efter henne.

• mysan1970

Ulle tack för jättegod fika, speciellt rulltårtan med grädde mums. Det var kul att träffa alla igen. Fin lägenhet och barnsäker sånt gillar jag. Lovina ska ju inspektera varje rum och helst ta på varenda liten pryl som finns.

Jag var helt slut efter fikat, men kunde inte låta bli att åka till Cupolen på tillbaka vägen hem. Det kostade mej 200 kr och en påse med kläder. Men som vanligt är det ju alltid kul att fynda.

• mysan1970

Jag undrar också hur ni hade det i Norrköping. Funderar också å ta en tur dit framöver...

• mysan1970

Grattis Ebba på din första födelsedag!!

Sen vill ju Lovina också stå med på födelsedagslistan, trots att vi fyller på våren 28 april

• mysan1970

Nina: Känns skönt att få vara med på listan. Hade på känn att vi glömdes bort...

• mysan1970

Grattis Vilhelm!!

Vårt internet har krånglat, tänk vad beroendeframkallande det är. Har kännts jättetom när man inte kunnat surfa när man vill.
    Såg att det är storkalas på gång. Vi skulle också väldigt gärna vilja komma, men med ett kanske på sidan om. Jag ska operera foten, som sen blir gipsad. Jag ska operera mej den 10/10 så jag hoppas att foten är tillräckligt frisk att hänga med på kalas.
    500 kr tycker jag är rätt rimligt, och allt verkar ju finnas på plats.

• mysan1970

Jo just kanske ska skriva upp oss också

Kalas den 21 oktober
    Maria & Tyra
    Nina & Emma
    Linda & Meja
    Jenny & Vilhelm
    Sofie & Ebba
    Linda & Hampus
    Maria & Ida
    Malin & Ludwig
    Ramesh & Alma