Inlägg från: Ulle 74 |Visa alla inlägg
  • Ulle 74

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Fredag blir bra med fika, hur ska vädret bli? dvs var ska vi ses

Oss gör det inget om Emma eller andra barn är snuviga

Ligre, beklagar sorgen. Tänker på er.

Kan inte bestämma mig om rosendrick låter gott eller ej... Kanske ska tsta för att få veta. Köper man blad eller plockar man i trädgården?

Lena, ojoj vad ni hunnit med... hoppas det inte var en giftig eller allför dyr blomma som Tim fick tag i.

Fröken: vi håller tummarna för att det ska gå snabbare för er

Criwi: Hur mkt sover Emma? Först tyckte jag att 6 timmar var jättemycket sen kom jag på att man räknar väl sammanlagda dygnsömnen hos barn å då kanske det blir lite mer... Samuel sover oftast 2*30 min på dan å sen 11h på natten så det blir ju 12h per dygn. Undra om det är "normalt"

• Ulle 74

Idag var vi på BVC

Samuel undersöktes av läkaren och han var frisk
    10680 gr
    72,6 cm

Det var helt ok med glipor mellan tänderna
    Det var ok att hans fot pekar utåt och inte framåt
    Det var ok med skorv ett tag till
    Det var normalt att fontanellen inte växt ihop, men det hade varit normalt om den gjort det
    Det var helt ok med jordgubbar, smultron och körsbär
    Det var normalt att det knakar i lederna när man lyfter honom
    Det var normalt med massa vax i öronen

Kort sagt allt var precis som det skulle

• Ulle 74

Picknick imorgon (fredag) kl. 14 i Trädgårdsföreningen (om vädret tillåter)
    Therése & Saga
    Nina & Emma
    Maria, Tyra & Uttråkad sambo
    Marie-Louise & Freja
    Ulle & Samuel, ev blir vi något sena...

• Ulle 74

Ligre: Åh vad gulligt av din mamma. Det är precis så man vill ha det!
    Hoppas nacken blir bäte snabbt

• Ulle 74

Halloj gänget!Nu dara vi tll kusten en vecka eller så. Ha det så gott tills vi hörs/ses

• Ulle 74

Hej på er!
    Nu är vi åter från en veckas semester i Småland massor av bad för Samuel i balja, sjö, under vattenkanna och med vattenslangen å så i duschen.
    Först grattis till alla namnsdagsbarn och "månader"!

Samuel har utvecklats massor den här veckan.
    Han springer fram med sin lära-gå-vagn både ute och inne. Kan dock inte svänga och vända...
    Pratar en massa: mamma, pappa, mpa=lampa, ba=blomma, önön=mer att äta, tack
    Reser sig mot allt och alla, står om han håller sig i en hand, kan från stående sätta sig på huk och ta upp saker
    Leker ta och ge lekar
    Kan lägga i runda klossar i en klosslåda (en sån med hål i olika former i locket)
    Går om man håller honom i en hand, men föredrar två händer att hålla i
    Kryper mer än han ålar, ofta kryper han med ena knät och går på foten med andra benet.

Även Samuel år riktigt höga, gälla ljud när han är glad, antar att det är en del i utforskande av ljud.

Vi har oxå köpt skor och ibörjan var S tvecksam men med lite övning så går det bra nu. Vi köpte ett par dyra skor på rea.

Potta hr i inte prövat än. vi kan se på S när han ska bajsa för han tar i så han blir knallröd i hela huvudet.

Här sovs oxå mer på dagarna men om det beror på värmen eller att vi har varit borta och mycket ute vet jag inte.

Maten funkar fint och vi har ätit massa nya saker: citronbitar = inget vidare men däremot var det mumsigt med blåbär, hallon, smultron och bigaråer

Å så var det ju amningen, de senaste 3 nätterna har jag inte ammat. Samuel slutade att be om mat. Han vaknar men vill ha nappen eller ny blöja mitt i natten (mellan 00 - 03) å sen har han velat komma och sova i vår säng framåt 5. fast i morse spv han i sin egen säng ända till kl 7. Kanske man snart kan få en hel natts sömn. Känns skönt att ha slutat amma för man är friare men samtidigt lite sorgligt för det var ändå mysigt.

Om det blir fika imorgon kommer vi nog förbi en kortis

Ojoj så långt det blev....

• Ulle 74

Vi kommer oxå förbi i em
    Samuel somnade nu så vi kommer snarae senare än tidigare...

Bondbruden: bad lät mysigt men tyvärr kan vi inte idag, säger som de andra hälsa och tacka för inbjudan!

ligre: hoppas fogarna blir bättre

• Ulle 74

Ligre: trist att du inte kunde komma, hoppas du blir bättre inom kort och att läkaren kan hitta ett sätt att hjälpa dig.

MLLL: jo vi var där från kl 14 - 16. Det var jag med man och son, Tezz, Criwi Maria73 med sina döttrar

• Ulle 74

Tänkte bara önska er en fortsatt skön sommar
    Imorgon far vi till Smögen och blir borta i 2-4 veckor

Samuel kommer sakna sina kompisar.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2