Hej på er!
Nu är vi åter från en veckas semester i Småland massor av bad för Samuel i balja, sjö, under vattenkanna och med vattenslangen å så i duschen.
Först grattis till alla namnsdagsbarn och "månader"!
Samuel har utvecklats massor den här veckan.
Han springer fram med sin lära-gå-vagn både ute och inne. Kan dock inte svänga och vända...
Pratar en massa: mamma, pappa, mpa=lampa, ba=blomma, önön=mer att äta, tack
Reser sig mot allt och alla, står om han håller sig i en hand, kan från stående sätta sig på huk och ta upp saker
Leker ta och ge lekar
Kan lägga i runda klossar i en klosslåda (en sån med hål i olika former i locket)
Går om man håller honom i en hand, men föredrar två händer att hålla i
Kryper mer än han ålar, ofta kryper han med ena knät och går på foten med andra benet.
Även Samuel år riktigt höga, gälla ljud när han är glad, antar att det är en del i utforskande av ljud.
Vi har oxå köpt skor och ibörjan var S tvecksam men med lite övning så går det bra nu. Vi köpte ett par dyra skor på rea.
Potta hr i inte prövat än. vi kan se på S när han ska bajsa för han tar i så han blir knallröd i hela huvudet.
Här sovs oxå mer på dagarna men om det beror på värmen eller att vi har varit borta och mycket ute vet jag inte.
Maten funkar fint och vi har ätit massa nya saker: citronbitar = inget vidare men däremot var det mumsigt med blåbär, hallon, smultron och bigaråer
Å så var det ju amningen, de senaste 3 nätterna har jag inte ammat. Samuel slutade att be om mat. Han vaknar men vill ha nappen eller ny blöja mitt i natten (mellan 00 - 03) å sen har han velat komma och sova i vår säng framåt 5. fast i morse spv han i sin egen säng ända till kl 7. Kanske man snart kan få en hel natts sömn. Känns skönt att ha slutat amma för man är friare men samtidigt lite sorgligt för det var ändå mysigt.
Om det blir fika imorgon kommer vi nog förbi en kortis
Ojoj så långt det blev....