Inlägg från: Lenabagare |Visa alla inlägg
  • Lenabagare

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Är det någon som har gungat med sin lilla bebis samtidigt som ett stort gäng fullkomligt sjövilda 17- och 20-åriga scouter från Sverige och Island? Dom var glada i alla fall. Jag sade till en kille med röd bamsekalufs och illgröna shorts att behålla barnasinnet tills de själva fick barn.
    Vet ni förresten att Trädgårdsföreningen (lilla röda stugan som Team Valla Vollyboll försöker driva) har köpt in två fräcka batteridrivna leksaksfordon till barn? Man får hyra t ex bil eller motorcykel för en 10:krona. Sedan kör man runt på "isbanan". Hade dom råd och tid, sade dom, skulle dom även anlägga en minigolfbana och en miniatyrtrafikkorsning med ljus och vägmärken där barna får lära sig på riktigt, men det kanske kan bli nästa år.
    I morr´n blir det industriområdet...
    Haré bra...

• Lenabagare

Tjenixen,
    har saknat Er. Tim och jag och fadern har varit i Helsingbotg några dagar och skall nu till Stockholm två nätter.
    Hörrö Fröken - du hoppas att det blir bättre med matvanorna när du börjar arbeta. Jo godá, du skulle se mig när jag hoppat in några timmar på bageriet och budapestbakelserna har provsmakats och påsar med kantbitar av brysselkex, chokladbröd och kolasnitt har tagits med hem. Det kallar jag en förbättring av matvanor som heter duga. Har någon problem med näringslära så fråga gärna mig. Mitt stora intresse motsägelsefullt nog.
    Tim äter nog ganska lika som de andra bebisarna, fast aldrig stora matburkar, aldrig en hel banan och max 1½dl välling.Jag ammar fortfarande titt som tätt. Testade att slå sönder makaroner i mixern idag och det kan nog fungera. Kan man förresten stoppa i sin bebis fiskpinnar med gott samvete? Smidigt med någon färdig "fullvuxenrätt" att ta fram ur frysen, men det är väl bara panering?
    Ha de´bra.
    Tjingeling.

• Lenabagare

Hej,
    är det något på gång i veckan. Skall precis se femdygnsprognosen på Aktuellt. Har inte en susning om hur vädret skall bli. Kom även på att sången i Domprostgården kommer med två onsdagar till i augusti. Kul. Tim och jag kommer försöka gå på dessa.

• Lenabagare

Okej - what about the weather this week? Ju längre det går mot helgen ju mer osäkert blir det. Fast dygnsmedeltemperaturen skall ligga över den normala hela veckan och de få regnskurar som skulle kunna komma på eftermiddagarna skulle vara små och ofarliga. Lite mer moln också så tempen verkade ligga mer åt 20-25 än åt 25-30. Vi har två inträden till Tinnis kvar på ett kort. Funderar starkt på att göra ett besök. Vad kul det vore att åka till Gotland förresten, som ligre...

• Lenabagare

Börjar det inte kännas som lite höst i luften? I alla fall på mornarna och på kvällarna börjar det ju skymma på. Skulle vattna blommorna på balkongen i går förresten och hade en till brädden fylld vattenkanna på balkonggolvet. Inte trodde jag att Tim kunde välta den, men se det kunde han. Det blev fin fallhöjd på vattnet från tredje våningen. Hoppas inte någon gick förbi nedanför när det hände. Vågade nämligen aldrig kika över kanten.

• Lenabagare

Hej,
    hoppas Du har haft det bra på första dagen i skolan, Ligre. Min man har också haft uppstart idag. Hela veckan har ledningen planerat in aktiviteter och de flesta ser ut som utfyllnad, tycker jag som läst informationslappen.
    Vad duktigt att ha köpt tapeter, eller nästan i alla fall, Maria. Vi skall får väl titta efter ett hus att sätta upp tapeterna i innan vi köper dem.
    Det bästa med Vikingstad är väl pendeltåget. När man kommer en bit utanför stan är det skönt att kunna transportera sig smidigt och kanske t om slippa ha två bilar.
    Nu skall jag äta en finsk pinne. Jag kan nog aldrig sluta amma med detta matintag, för då går jag väl upp en 20 kilo i vikt.

• Lenabagare

Det hade varit kul att hälsa på hos Er, Linda och Hampus, men som vi talade om i onsdags så skall Tim och jag på 60-årsuppvaktning till gammelfaster från Göteborg. Ha det så kul så syns vi kanske nästa vecka.

• Lenabagare

Typiskt när det finns en bra produkt så tar dom bort den. Jag tänkte på pottan Du talade om, Bondbruden. Det finns fler exempel.
    Vad duktig Lovina verkar vara, Sonja. Kul när allt fungerar.
    Var på 9½mån kontroll i torsdags. Tim vägde 9 450g och var 72 cm lång. Han låg tydligen exakt i linje med sin viktkurva .
    På tal om vikt så var vi ju på 60-årskalas i går och åt massa gott. Dessvärre har Tim börjat bli otröstlig (och jag menar VERKLIGEN otröstlig) när han ser min syster. Hon blir lite ledsen och konfunderard varför. Har Era bebisar också reagerat väldigt kraftigt på någon människa någon gång?

• Lenabagare

...8½månaderskontroll förstås...

• Lenabagare

På sommarlappen vi fått från Domprostgården står det att det är träff onsdagar 09.30-16.00. Sång kl 10.00 och kl 14.00, lunch 12.30 och däremellan fika och lek.
    Tim och jag kommer nog till sången. Har förresten inte hört något från Marie Siverskog ännu eller läst något i tidningen. Träffade Karin och Ida i lördags och hon vill fortsätta på Babbtis´.
    Torsdag eftermiddag kan kanske passa för en fika.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2