Hej allihop, vad säger ni om fika i veckan. Daniel har börjat jobba igen och jag börjar redan tröttna på att sitta hemma :) Ska strax ge mig ut en sväng på stan!
Ligre: Jag hoppas att du känner dig bättre nu men om inte du kan komma till stan och fika kanske vi kan vara i närheten av där du bor?
Oj vad mycket frågor det ställts.
Vi kommer nog att köra på både overall och jacka. Alltid bra att ha en jacka om man bara ska en kort bit eller åka bil. Även bra att ha ifall overallen behöver tvättas. Om det blir bävernylon eller inte återstår att se. I vagnen blir det nog fårskinn och en filt. Storlek 80 skulle jag tippa på. 74 börjar bli mer och mer lagom och lite till ska hon väl hinna växa innan det blir kallt
Idealvikten känns långt borta här. Gick upp typ 16 kg och 10 kg försvann rätt fort, men de sista 6 kg är fortfarande kvar. Börjar bli dags att ta tag i det snart, men det känns som om det kvittar vad jag gör, så säger ändå vågen samma vikt. Ska vara tärna nästa sommar, så innan dess MÅSTE jag ha gått ner. Känns bra att ha ett mål, även om det just nu känns rätt långt bort :)
Amningen har trappats ner till att enbart ske vid läggdags och under natten. Skönt att slippa amma på dagen. Hoppas självklart på att snart sluta på natten också, men vi får väl se hur det går med det?
Beträffande mat så äter nog Saga lite mindre än de andra bebisarna låter det som. Hon dricker heller inte välling vilket jag hade velat att hon skulle göra. Hon är inte så förtjust i barnmatsburkarna och vi har börjat inse att hon vill ha kryddor i sin mat.Så vi har lite smått börjat med burkarna från 1 år och hon älskar sin fars kryddiga köttfärsås :) Så hon får mer och mer från våra tallrikar och verkar trivas med det. På BVC sa de att det var helt okej, så länge det inte blev för mycket salt.
Lena: jag tror inte att det är några problem att ge fiskpinnar, så länge det inte är för mycket salt i de eller att du steker de väldigt mycket. Beträffande makaroner så har vi under ett par månader gett saga fulkornsmakaroner som plockmat, dvs vi kör de inte i mixer och det funkar utmärkt. Men Saga är i och för sig en plockbebis också :)
Oj vad långt det blev :)