Höstmammor 2005 - Linköping - 2
Linda, en sån mamma som din vill jag gärna bli!
Linda, en sån mamma som din vill jag gärna bli!
Tänkte bara informera om att min "tjuren ferdinand" nu också har börjat förflytta sig så smått. Ålning i rasande fart, främst fram till alla sladdar, den till kylskåpet är särkilt kul att dra ur...
Nja så fort tar han sig inte fram än, men han älskar som sagt alla sorters sladdar, så de får man ju vakta noga.
Ligre, kall välling ska vi testa, så kanske det går. Bra med tips när man har en som inte vill dricka välling. Annars äter han bättre, åtminstone 1 liten burk till lunch nu, fast det är ingen vidare matglädje, utan en massa "trug" hela tiden.
Lära-gå-skor! Herre jösses, måste man ha såna finesser!? Vi som har ett par superbilliga från H&M till Vilhelm! 350 spänn låter mycket, mycket speciellt som de inte precis står still i växten.
Tezz, potta låter spännande. Vi har funderat på det men bestämt oss för att satsa på att maten ska funka först. Hur säger Saga till när det är bajs-dax? Skulle vara kul att ha en aning om när lillen ska uträtta sina behov, men jag bara märker att det luktar helt plötsligt
Ärtpuré är ju mumma, ju. Härhemma äter vi alla tre ärtpuré, smaskens till grillad lax o potatis.
Hu, jag börjar få jobb-ångest. Fattar ni, i slutet på v 31 drar det igång och jag ska plötsligt ansvara för 23 ungar som inte är mina...hur ska det gå när tankarna kommer att vara hemma hos V hela tiden?
Grattis till alla namnsdagar!
Vi kommer inte hellar att kunna fika i morrn, ska till ett par kompisars stuga på Öland ett par dagar. Skönt med en liten tripp (som inte kostar skjortan)
Ha det gott i VÄRMEN!
Viola74, ett bad att rekomendera, tycker jag, är badet i Grebo som jag tycker är mysigt. Kan dock krylla av ungar i värmen.
Elouise, usch vad läskigt med matstolen! Nåt att tänka på för oss andra alltså.
Vad gäller vinterkläder har vi tänkt:
Hel overall, i ett bra material. Storlek beror på, förmodligen provar vi o ser vad som passar ibörjan av vintersäsongen, sen får vi hoppas att den räcker. Han har ju 80 nu, så kanske måste vi ta 86.
I vagnen är det svårare, vet faktiskt inte vad vi ska ha. Kanske blir det fårskinn o ett gött täcke.
Måste fråga en annan sak, som inte har med barnen att göra...har ni nått er idealvikt, antingen så mycket ni vill väga, eller som ni var innan graviditeten??
Inte jag och jag vill verkligen hitta tillbaka igen. Nån som har nåt KUL tips på hur man ska nå sitt mål??
Frågestunden fortsätter...har inget annat vettigt för mig idag verkar det som
Jo, frågan är nu (ni vet ju hur nojig jag är över att han äter så dåligt) hur mycket, när och hur länge sitter de vid matbordet, era små? Vilhlem äter såhär, säg om ni tycker nåt verkar galet!
7.30 amning 5 min
9.30 (oftast) 1 portion fruktgröt, vatten håller på ca 15 minuter
10 amning ibland, för att han ska somna...
13 burkmat, 1 liten- 1 stor burk, håller på ca 20-30 minuter, vatten
15 mellanmål, ½-1 burk yoghurt o frukt, eller turkist yoghurt blandad med fruktpuré. Vatten. Ca 15 minuter
17 ½-1 portion mild fullkornsgröt, vatten, liiiite fruktpuré. ca 20-30 minuter
20 majs- eller fulkornsvälling ca 60-100 ml, amning ca 20 minuter
Träna var ju ett bra tipr Det ska jag göra
Var nyss en runda med stavarna ut i spåret, men nu sitter jag här o ÄTER igen. Krusbär iofs, men ändå, jag är en jäkel på att stoppa i mig o skulle önska att sonen ärvt det...
Men, men, jag börjar ju jobba snart o då blir det ändring, inbillar jag mig i alla fall.
Criwi, det där med hundar och andra djur (=familjemedlemmar) är så tragiskt. När det inget finns att göra. Min mammas lille älskling, Ludde, avlivades för en dryg månad sen, och det är så konsigt när han inte finns, han har ju funnits i så många år och plötsligt bara är det tomt. Sorgligt är det i alla fall.
I dag fick vi ett shoppingryck härhemma, vi hyrde en kärra drog till tornby och shoppade loss. 1 soffa, 1 fåtölj, lite solstolar, ett plommonträd, planteringsjord, en hylla, och annat smått o gott fyllde vi kärran med. Det blev rätt dyrt