• linfre

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Vad kul att se så olika barn är. Var iväg och vägde Hampus i tisdags. Han vägde 9760 g och var 73 cm lång, 6 månader och två veckor gammal.

Vi kommer troligtvis inte på fikat imorgon då mormor och morfar är på besök. Sen kommer vi att ta semester ett tag. Ni får ha det så bra.

• linfre

Oj, vad det har hänt mycket medan vi var borta.

Hampus var på allergitest idag. Mjölken gav ett utslag som var 0,5*1,0 cm stort. Tråkigt att det var så men skönt att få det bekräftat eftersom det är det vi har misstänkt. Skönt att jag började med mjölkfritt när vi först misstänkte att han inte tålde mjölk. Efter semestern ska vi också börja med Nutra, vilket tydligen skall smaka apa enligt sköterskan.

• linfre

Vi har en Akta Graco Cosmic XTP och är mycket nöjda med den. Den monteras med stödben bak, men kan lutas mot instrumrntbrädan fram. Det finns även en ratt så att man kan luta sitsen något när barnet sover. Kommer inte riktigt ihåg vad den kostade c xv x (Hampus skrev lite)jag tror 4000-5000 på Babyproffsen.

• linfre

Megafel i prisangivelse. ;)Kollade med maken när han kom hem. Vi köpte den när den var nedsatt till 2 500kr strax innan sommaren.

• linfre

Tack för trevlig sångstund.

Nalle-Maja hade inga "tyghjälmar".

Vi pratade efteråt om fredagsfika och jag sade att vi kan vara hos oss. Vi har golvyta så det räcker. Om ni är sugna på fika och kan tänka er att fika hos oss på T1 så skriv upp er på listan så skickar jag ut adressen via inboxen.

Fika på fredag ca 14:
    Linda & Hampus

• linfre

Nu har jag skickat meddelande avseende adressen till er som hitintills skrivit upp er på listan. Criwi du vet ju sen tidigare.

• linfre

Ingen portkod finns, det är bara att gå in i porten.

Jag skickar adress till er som tillkommit på listan (se inboxen).

• linfre

Med lite pyssel får vi nog in två ytterligare vagnar i lägenheten. I övrigt är det ganska stor plats i trapphuset på vår våning, jag tror det ska få plats. Vi får öva logistik. ;)

Dags att byta bajsblöja och sen ta en kort promenad så Hampus får sova lite.

• linfre

Tackar själv för trevlig fika.

Vi hittade en kvarglömd rosa plastburk. Någon som saknar en? Jag kan ta med den nästa gång vi ses.

• linfre

Maria73: Om ni ska och sjunga på onsdag så kan jag ta med burken då.

Torsdag och fredag fungerar för min del. Det vore trevligt och se hur ni har det.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2