Inlägg från: viola74 |Visa alla inlägg
  • viola74

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Hej alla!

Härligt med semester...vi har målat nästan hela huset klart nu!
    Åker även vi till småland en vecka för att få vila lite.
    Mormor hade Ludwig två nätter förra veckan gud vad skönt!
    Härligt med alla framsteg som de små gör.
    Här kryps det för full fart och han börjar resa sig mot saker.
    Snart 10 månader vad tiden går...
    kram
    Vill gärna träffe er snart.

• viola74

Hej hej

Grattis som sagt på namnsdagarna!

För mig har det gått bra att sluta amma, hade kvar morgonmålet kl 5.00 eftersom det var så smidigt att slippa gå upp och göra välling. Har nu gett välling på morgonen i snart en vecka, i natt sov han från 21 till 6.45 REKORD! Hoppas detta är en trend!

Inget fika för mig denna vecka men nästa vecka är jag tillbaka i Lkpg och mannen börjar jobba och livet blir som "vanligt".

Måste bara berätta: skulle åka och testa ett nytt bad igår (Bankekind) kommer dit inte en bil hmmm algblommning och döda fiskar som flöt omkring. Bara att packa in sig i bilen svettig och dan igen. SUCK

• viola74

Hej hej

Många frågor var det...får se om jag kommer ihåg alla.

Idealvikt: jag gick nog ner till samma vikt som innan ganska snabbt men kroppen ser ju definitivt inte lika dan ut nu. Nu har jag nog gått upp ett par kilo kanske i samband med nedtrappning av amning (har slutat helt nu). Jag äter mycket mer nu än innan så jag får väl försöka skära ned på portionerna.

Hel overall röstar jag på. Det blir nog oxå fårskinn och filt.

Ludwig äter så här:
    5-6 välling 200ml
    9 i port gröt ev lite smörgås
    12 1 stor burk mat
    15 frukt/fruktburk/yoghurt/smörgås
    18 1 stor burk mat
    20 välling

Vet inte hur lång tid det tar men han är väldigt glupsk ca 10min
    Äter vi något häjar han tills han får något.

Träff i veckan?

• viola74

Vad tänder Jonathan har! Ludwig har fått två väntar och väntar att det ska komma fler.

• viola74

När är det Skänninge?

Jag kan inte på onsdag.
    På torsdag ska vi till Bvc (ska bli spännade att se hur lång han är nu) kl 10 så sen kan jag träffas.

Criwi jag fasar för den dagen då min katt inte finns längre han är 8 år nu så tiden går fort. Han kom hem med ett stort sår på underläppen idag det gör ont nog, får se om vi behöver åka till vetrinären? 500 kr för att titta 5 min, de pengarna kan man ha roligare för.

fröken jag vill oxå shoppa!!!!!!!!!!!!

• viola74

vi kommer gärna torsdag , vilken tid?

• viola74

Hej tillbaka efter två veckor utan telefon och dator, är detta livet på landet??

Fröken: Skönt att höra att mina arbetskamrater sköter sig, haha

28 börjar jag jobba hu det är snart!

• viola74

Jag förstår att ni åkte in med Ida, var själv med Ludwig på vc jour igårkväll. Han hade 40 graders feber och prickar sov och gnällde hela dagen och hade ont i magen, han som nästan aldrig är ledsen gick nu inte att trösta,bvc var inne på öroninfl. Som tur var så var det troligtvis en virusinf. eller tänder han var röd i svalget. Visste inte att de kunde få prickar av feber?
    Undrar vad de tänker? Nervösa föräldrar nu igen....

• viola74

Jag tycke oxå att babysång låter trevligt kommer inte heller ihåg när det var?

Tezz vet inte så mycket om att bo i Vikingstad (har bra ridskola haha men det dröjer kanske några år till dess...) men jag tror att det är bra och det är ju lagom in till stan

Linda grattis till jobbet hoppas det går bra!

• viola74

Hej

Kommer gärna till domprostgården på onsdag om febern är bättre.
    När de två första tänderna kom hade han oxå feber som kom och gick, nu är två tänder till påväg. Är det någon mer som har haft feber när tänderna kommer??

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2