Inlägg från: soffien |Visa alla inlägg
  • soffien

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

någon som har lust att fika imorgon vid tre tiden?

• soffien

det skulle ju vara smidigast att vara i trädgårdsföreningen om vädret tillåter, det är bäst med en liten bongstyrig bebis som inte vill sitta stilla

• soffien

hallå alla, nu äe vi precis hemkommna från en skön helg i norge. få se om man kommer ihåg alla frågor ni ville ha svar på!

vinterkläder: jag har en bävernylons overall i storlek 80 som vi fått så jag hoppas att den ska passa och så blir det en jacka med för lite kortare turer som när man ska åka bil och så. det blir nog fårskinn och filt i vagnen så att man slipper åkpåsen.

idealvikten: det känns som om den är utom räckhåll!!! gick upp från 63 till ca 100 kg nu när jag var gravid så än 35 kg ökning var de, väger numera 66-68 men vill ner till 58, men det är så svårt att hålla sig borta från sötsakerna numera gravhormonerna förändrade mitt sötsug från nästintill obefintligt till bortom enormt!!

mat: ebba är en glupsk liten tjej så högst 10 min brukar varje mål ta med vissa undantag, max 20.
    om hon vaknar innan kl 8 så får hon välling (200 ml)annars hoppar vi direkt på gröten (2dl) som serveras vid 8-9 tiden.
    11. mellanmål, en hel frukt el. smörgås.
    13. lunch, stor matburk eller ca 2 dl lagad mat.
    15. mellanmål, samma som kl 11.
    17. middag, samma som kl 13.
    19. fullkornsvälling 200 ml.

jag slutade amma när hon var 5 månader och började träna lite smått i samma veva så jag har inte märkt någon viktuppgång.

växt: ebba var 50 cm när hon föddes och var vid 10 mån 73,5 =23,5cm +. hon vägde 4190 och vägde vid 10 mån 10065g =5875g +

det blev himla långt

• soffien

tezz: va roligt att kolla hus...var i vikingstad var det ni kollade på det? själv har jag bara positivt att säga om vikingstad, inte speciellt långt från stan, tar dessutom 7 min till stan med pendeltåget, lugnt och trivsamt. har inget negativt att säga alls det är bara att fråga om det är nått speciellt du vill veta!

• soffien

oj hann inte klart, en liten busunge råkade skicka inlägget tänkte höra om det är någon som har lust att ta en fika på fredag? slutar nämligen kl 12.30 då så vid 14 tiden kanske? jag har ju inte hunnit att vara med på någon fika på jätte länge, men nu jobbar jag bara i tre veckor till och sen är jag hemma igen, ska börja söka jobb....se om man kan hitta nått!

• soffien

tezz: jag bor också på storhagsgatan, men vi bor i ett hyresradhus. mina föräldrar bor i villa i vikingstad så jag har bott här i 5 år med ett litet uppehåll på 6 månader då vi bodde i johannelund, men jag kom ju snabbt tillbaka så jag trivs här jag vet inte hur dagisen är men vi försöker att få in ebba på alkotten (som ligger ca 1 min gångväg från oss) men har även sökt på det som ligger på andra sidan av vikingstad och på ett i rappestad. holler tummarna för att vi får en plats till den 1 okt som vi har önskat. jag håller tummarna för att ni får det!

någon mer som vill fika på fredag, med mig och tezz?

• soffien

här hemma går tandborstningen fin fint, ebba tycker att det är jätte roligt när mamma eller pappa ska borsta hennes tänder, helst när vi borstar våra så att man kan göra likadant. är det någon mer som har en liten härmapa, ebba får vissa stunder då hon härmar allt man gör och det där med humör har man ju fått smaka på några gånger, skriker tills hon blir högröd om hon inte får göra det hon vill men som tur är så är hon rätt lätt distraherad än så länge. och så brukar hon skälla på mig, sitter och morrar fram obegripliga ord

criwi: oj vad stor emma har blivit, nästan som ebba när hon var 8 3/4 månader hon vägde då 9650 g och 71,5 cm lång

ligre: skönt att det gick bra första dagen på nya jobbet, har hållt tummarna för dig

angående fikaplats, tycker att det är rätt svårt att sitta på ett cafe med mitt lilla monster men det ser ju tyvärr inte ut att kunna bli någon utomhus fika! välj plats någon, så dyker vi upp!

• soffien

vi kommer också! skicka gärna adress till mig med
    ska bli så roligt att se alla igen det var så himla länge sen!

Fika på fredag ca 14: (hos Linda & Hampus)
    Linda & Hampus
    Linda & Meja (kommer efter 14.30)
    Maria & Tyra
    Marie-Louise & Freja
    Nina & Emma
    Maria & Ida
    Sofie & Ebba

• soffien

tyack tjejer för en riktigt trevlig men trötsam fika, fick nästan springa benen ur mig

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2