Inlägg från: Splach |Visa alla inlägg
  • Splach

Ekkök, vad för golv?

jag rekomenderar inte att ha trä golv typ klick eller annat, då dom spricker om man tappar en stekpannan eller annat på dom..
    Tänk även på att mattan ska gå up 5 cm på väggen, samma sak med klinkers, som förövrigt blir väldigt kallt, om man inte har golvvärme

• Splach

vi har ganska exakt lika stort kö.. ska med ha Ek luckor, och ett plastgolv som ser ut som trä, eller klinkers, vi har inte riktigt valt än, står mellan två olika

• Splach

Det är en ny regel som är väldigt bra, då det förhindrar att om du får en vattenläka att vattnet åker ner i själva golvet, utan bara blir o ligga kvar på mattan.. har man diskmaskin ska man även ha den ståendes på en plast sak, som gör att om man får vattenläcka att vattnet åker fram framför diskmaskinen!
    Bygger man helt nytt kök, så rekomenderas även golvbrunn, tror nästan det blivigt en ny regel det med..
    Men golvbrunn gäller än så länge tydligen enbart, då man bygger nytt hus, så förstod jag det i alla fall

• Splach

bäst är nog om du ringer och pratar med en golvfirma, så förklarar dom varför man ska ha mattan 5 cm up osv!..

• Splach

Nananas..

Ja jag trodde att dom flesta som lägger golv viste om det?.. men tydligen inte, blir ju irriterad, för sedan kommer försäkringsbolagen när olyckan väl är framme och gnäller på att man inte följt reglerna, så man får inte ersättning!

Vi har nyss varit med om en vattenskada, och vi fick enbart ersättning på 20% av golvet, skåpluckor mm får vi köpa helt själva, fast det var dom som rev ut dom, pg av att köket är äldre än 5 år!

Svar på tråden Ekkök, vad för golv?