• enyasmatte

Junibacken för ettåring?

Är det lönt att åka till Junibacken med en 15-månaders kille? Han är ju nyfiken på det mesta och så men jag har aldrig varit på Junibacken så jag vet inte hur det ser ut där.
    hur tar man sig dit från vårt hotell i Globen?

vart köper man Stockholmskortet här på nätet? har tappat adressen dit

andra Stockholmstips för 15-månaders förutom Skansen och Grönan?

*vad gjorde livet innan Wille?*
  • Svar på tråden Junibacken för ettåring?
  • anna68

Tror ärligt talat inte att din pojke har nån glädje av Junibacken. När min pojke var 22 månader var vi på Zoo i Köpenhamn med honom. Han var helt ointresserad av giraffer och flodhästar, men snöade in helt på blåmesarna som hoppades på smulor när vi fikade, och på en tants elrullstol...blåmesarna och elrullstolen var dagens höjdpunkter och det han pratade om efteråt! Tror att barnen ska vara åtminstone 3 år innan de uppskattar ställen som Zoo, Junibacken, Astrid Lindgrens värld mfl...

• Mälaröbo

Kulturhuset vid Sergels torg (om de har sommaröppet).

Visst kan det finnas intressanta saker för en liten på Junibacken men det är duvorna på Hötorget också!!
    Tänk på att de inte tillåter barnvagn inomhus!

Personligen tycker jag att ni ska passa på att göra saker som NI vuxna vill göra. Passa på medans lill*n är liten, om ett år kräver de betydligt mer.
    Vid 15 månader behöver de inga speciella upplevelser utan duvorna på Hötorget funkar, som sagt, lika bra!

• enyasmatte

jodå nog vet jag att duvor funkar vi har ju hästar, hundar, katter o fiskar här hemma...!

• enyasmatte

hi hi! jodå...men nu ska vi ju till Stockholm några dagar i början av augusti. bokat 4 nätter på Globen Hotell. egentligen kan man göra vad som heslt med Wille för han är nyfiken på allt Skrattande
    men det vore kul med lite ettåringstips i alla fall, typ bra parker att fika i. bra promenadstråk kanske? sett att det går en väg/stig runt på Djurgården, hur hittar man den? hur långt är det runt eller går man och vänder? jag vet ingenting...

förresten Mälaröbo...billigt m hästar o alla våra andra djur...?! njae..Skrattande men helt underbart i alla fall! Wille går just nu omkring hela dagarna med vår fina schäfertik i kopplet. annars går hon alltid lös här hemma men han har sett hur vi gör när vi promenerar efter vägen med henne så han tar på halsband och koppel själv på henne. de är så söta!

• Mälaröbo

Undrar vem som rastar vem??

Själv bor jag lite utanför Stockholm (kommer sällan därifrån så jag vet inte så många ställen) men vi har en fin park i min kommun som jag kan rekomendera: Drottningholmsparken.
    Det går att åka båt från Stadshuset, kanske kul för lillen?

En tur till Fjäderholmarna har jag hört kan vara trevligt också.

Det finns nåt vattenmuseum med fiskar mm på Djurgården också, bredvid Junibacken typ, det ska visst vara poppis för barn.

ha så trevligt!!

• enyasmatte

vem som raster vem...tja...de är lika nöjda och glada båda två i alla fall Glad

Fjäderholmarna har vi vart många gånger, det är supermysigt.

Båttur gillar han garanterat och fiskmuséet lät kul. hur hittar man Junibacken?

tack, tack! vi ska göra vårt bästa för att roa oss. var i Stockholm några dagar när han var 10 månader oxå och det tyckte han var jättekul. jag menar...bara att titta på allting och på alla människor...

• enyasmatte

Drottningholmsparken lät kul, vilken båt tar man då? hur lång är båtfärden? är det parken vid Drottningholmsslott eller? har inte koll på den delen...det låter supermysigt i alla fall.

• jesslin

TRor han hellre skulle gilla skansen i så fall.
    Jag rekommenderar er att åka till slussen(går tbana från globen) och ta djurgårdsfärjan till djurgården. Bussarna är alltid överfulla och det kan vara svårt att komma med om man har barnvagn.

• tinna

Jag rekommenderar INTE junibacken! Har nog aldrig blivit så besviken på ett ställe som det. Vi var där förra året med våra barn, sonen var då lite drygt två. Sagotåget var på tok för otäckt för barn under fyra (fast det var det ingen som sa nåt om) så Jakob tjöt sig igenom turen, det gick ju inte att hoppa av halvvägs. Han uppskattade två saker och det ena var att han fick sitta på pippis häst, det andra att det fanns en rutschkana på Villa villerkulla. Allt annat var för större barn. Så hitta på nåt annat

Kramar och Ramar!
Svar på tråden Junibacken för ettåring?