Inlägg från: Sugardynamite |Visa alla inlägg
  • Sugardynamite

Luleå del 3

Det där med slemproppen är lustigt.
    Första gången märkte jag den inte. Jag trodde att jag hade sett den men det hade jag inte. Det var nog bara flytningar. hahaha. Sen trodde jag nästan att den var en myt. "Jäkla slempropp. Den syns ju knappt, hur skall man då veta lixom".
    Men sen förra gången, på förlossningen, när jag klivit upp ur badet och kissat på toa och skulle torka mig så bara var den där!! Slemproppen! Och den var verkligen en otroligt slemmig propp. Det var så tydligt! Jag blev hur glad som helst minns jag. Nästan så att jag ville ha fest och fira det hela. Om det inte var för att jag faktiskt höll på att föda barn alltså.

• Sugardynamite

Milly78; jag hade också Lisbeth ett kort tag under början av min förra graviditet, men jag bytte snabbt bort henne.
    Hon tog mig inte alls på allvar när jag ringde och bad om hjälp för att jag kräktes så enormt mycket och mådde illa. Jag sa till henne att jag försökt allt och att allt kommer upp och att jag inte får behålla någon mat. Hon sa då lite nonchalant till mig: "ja men man kan ju inte bara ge upp. Har du provat med varma koppen?".
    Efter många om och men sa hon surt till mig att jag kunde väl prova ringa gyn på Sunderbyn och fråga. Och när jag gjorde det blev jag inlagd direkt eftersom jag var helt uttorkad och behövde dropp några dagar.
    Tänk om jag hade lyssnat på henne istället för att stå på mig. Jävla människa.
    Jag bytte då raskt till MVC i stan, eftersom vi skulle flytta snart då och där fick jag en jättebra och trevlig, lyhörd BM.
    Man skall absolut inte nöja sig om man inte känner förtroende för den BM som man blir "tilldelad".

• Sugardynamite

Mysiga tjejen: Visst, det är klart att man bör prata med läkare, men som gravid är det ju självklart MVC och sin BM man i första hand kontaktar om man har problem med något som rör graviditeten. Sen är det ju upp till BM att bedöma om man borde träffa läkare. Det är ju inte lätt för en gravid att själv veta var gränsen går så att säga. Gynakuten är väl inte det första stället man ringer om man har besvär av sin graviditet om det nu inte handlar om blödningar och dyl.
    Lisbeth borde definitivt ha varit mer lyhörd, och det vet jag definitivt nu med tredje graviditeten och med hyperemesis under alla tre.

• Sugardynamite

Fy, jag måste bara få beklaga mig lite. Jag har sådan jävulsk foglossning och kan inte sova på nätterna längre. Jag vaknar varenda gång jag behöver byta ställning och så är det bara upp och kissa och det tar så förbannat ont att gå till toa.
    Imorgon skall jag ringa MVC och se till att jag får tid hos en doktor. Jag fattar inte hur jag skall palla med det här. 11 veckor till (minst blir det väl), och jag kan knappt gå. BLÄÄÄ. Jag vill också ha en sådan där fantastisk problemfri graviditet. *surar*

• Sugardynamite

HelenZ:

Jag har också jobbat på korvgubben!! För många år sedan nu. Jobbade i 1.5 år för tio år sedan. Jag trivdes också bra, men visst fan var det stressigt. Fortfarande äter jag skitfort jämt bara för att jag lärde mig det då: "äter jag inte fort nu så kanske jag inte hinner äta innan det kommer kunder.". Det är ändå några som jobbar kvar tror jag. Jonas M jobbar väl kvar?

• Sugardynamite

HelenZ: jaha! har han börjat plugga?! Det var inte en dag för tidigt.
    Ja, Sara jobbade samtidigt som mig. Vi jobbade ihop innan hon och Micke hittade varandra till och med. Det var det stora samtalsämnet på jobbet när hon och Micke fick till det. De jobbade ju där båda två då.

• Sugardynamite

helenZ: Jaså, där ser man. Det hinner hända mycket på tio år.

Jag hörde att Jonas skaffat tjej och skulle ha barn för ett bra tag sedan. Visste inte att det blev en pojke. Det måste vara länge sedan nu förresten.

Vilken av grillarna jobbar du i?

• Sugardynamite

Näsfrida hade jag aldrig klarat mig utan när Felix föddes! Han var jämt så täppt och snorig och utan den hade det varit betydligt jobbigare.
    Näsfrida och elektronisk barnvakt var bland de absolut bästa inköpen vi gjorde och det tycker jag fortfarande snart fem år efteråt.

• Sugardynamite

GRATTIS Isblomma!!

Gick allt bra?

• Sugardynamite

Isblomma: Men guuu vilken söt knubbis!!!!

Svar på tråden Luleå del 3