Inlägg från: Sugardynamite |Visa alla inlägg
  • Sugardynamite

Luleå del 3

Jag är iallafall en jävel på kladdkaka, så om ni vill så får ni gärna komma hit så kan vi sitta bekvämt och svulla kladdkaka och grädde.

HelenZ: Jag har haft foglossninge med mina andra två barn också, främst med min son (som snart fyller 5 år). Foglossningen brukar bli bättre ganska snart efter förlossningen för mig iallafall, det brukar bli gradvis bättre. Jag räknar med att fortsätta med mina avbrutna salsakurser snart.

• Sugardynamite

Bumsan: De har inte fått komma hem än vad jag vet... Jag sms:ade henne idag, men har inte fått något svar ännu, så jag vet inte säkert om de är kvar eller inte.

Angående fika så får ni jättegärna komma hit. Skall vi säga kl. 13.00 eller kanske 14.00? vad tycker ni. Mig spelar det ingen roll.
    Bara ni står ut med att det är lite stökigt för jag orkar inte röja längre och maken (läs: städhjälpen) är i Spanien.
    Ja just det.. vill bara förvarna om att vi har två marsvin hemma, ifall det är någon som är allergisk.

Maila mig på irina@home.se
    så skickar jag adressen. Vill inte skriva ut den här.

• Sugardynamite

Nu finns det förresten en ny magbild på min mage också i mitt galleri. Fotat i förrgår, dvs v.36+0.

• Sugardynamite

Är det bara jag som skriver idag eller?

Norskan78: Jag började med salsa förra hösten vid skolstart så det är drygt ett år sedan. Hann går några kurser tills jag började må så jävla illa att jag knappt kunde röra mig mer. Det är så otrooooligt kul!!

Jag har gått kurserna på högskolan (fast det är för alla, inte bara studenter), och det är Tito som håller i dem. Han är väldigt duktig.

• Sugardynamite

Norskan78: WOW, så det är på gång nu!!!! coooooolt. LYCKA TILL!!!

• Sugardynamite

Då skippar vi fikat idag. Fikat inställt med andra ord!

Vi får fika nästa vecka istället och hoppas att fler kan vara med.

Lycka till Norskan och Ananis med era förlossningar!!

• Sugardynamite

Norskan78: Vi får hoppas att det blir bebis efter midnatt för dig då så att barnen får egna födelsedagar.

Puffalina: Förstår din frustration över vårdcentralen. Sånt där är ju vansinnigt irriterande. Här på hertsön funkar det ändå hyfsat, bara man ser till att ringa prick 07.45 när de öppnar telefonväxeln. Annars kan man glömma att få tid samma dag.

Idag har jag varit ute med sonen och gått på en massa affärer. Nu har jag köpt blöjor, babyolja, napp, tvättlappar, amningsskydd och bindor. Måste börja fixa skötbordet och BB-väskan jag också.

• Sugardynamite

GRATTIS Ananis till lilltjejen!!! Ser fram emot att höra en rapportering av händelseförloppet när du kommit hem.

• Sugardynamite

GRATTIS Norskan till lilltjejen!!!!

• Sugardynamite

Fast barn är ju större generellt nuförtiden än när vi föddes.

Jag tyckte personligen inte att det var någon större skillnad på att föda en drygt 3kilos jämfört med en drygt 4kg bebis. Enda skillanden var att jag kände hela kroppen mer med 4 kilos bebisen. Å andra sidan så sprack jag ingenting och sydde inte ett enda stygn trots att han vägde nästan 4.5 kg och var bara 51cm lång.

• Sugardynamite

Nu har verkligen Boa-instinktena satt igång. Jag syr allt möjligt som en tok, bakar och donar. Jag har inte bytt gardiner hemma på 5 år, men nu plötsligt med 3 veckor kvar till BF så känns det absolut nödvändigt. Hur knäppt är inte det.

• Sugardynamite

Púffalina: Ja, nåt måste man ju hitta på trots värken så man får dagarna att gå lite fortare. Jag har gjort en lista med en liten grej att göra varje dag tills BF. Det känns väldigt bra att få något vettigt gjort varje dag och kunna stryka en punkt och på det sättet vara ett steg närmare bebis.

Idag sydde jag prydnadskuddar. Jag sitter i soffan med symaskinen framför mig och TV:n på, så jag passar på att använda min simultanförmåga. Det är perfekt att se på TV och göra något vettigt samtidigt. Fast jag orkar inga långa stunder alls, men 10-20 min åt gången lite då och då för stor skillnad i slutändan.

• Sugardynamite

Jag håller precis på att baka bullar som bäst nu. Tänkte passa på inför ikväll när maken kommer hem från spanien.

Tack och lov för den underbara köksassistenten säger jag bara!! Jag hade aldrig pallat att knåda en bulldeg nu. Bara att kavla ut den var ett helsicke. Jag tänkte hela tiden hur knäpp jag är som ens ger mig in i det. Det är ju inte direkt lätt för kroppen att stå lutad på det där sättet när magen är i vägen.
    Men nu blir det bullar iallafall!

• Sugardynamite

HelenZ: HÅller med Aquagreen. Det bildas hela tiden nytt forstervatten så om det sipprar lite så är det inte risk att det blir "torrt". Däremot kan man ju få infektioner när vattnet väl börjar gå, så man skall ju inte bada och grejer då. Ring förlossningen och åk in på kontroll. Hellre kolla en gång i "onödan" om man säger så. Det tycker jag iallafall.

• Sugardynamite

HelenZ: Åh, lycka till nu!!! Hoppas allt går bra för dig och att värkarna sätter igång ordentligt snart. Du skulle ju ha samtidigt som mig ju.. jag vill OCKSÅ ha barn nu. Jag orkar inte gå omkring och ha såhär ONT hela tiden.

Norskan: Grattis till hemkomsten! HÄrligt att allt har gått bra ändå. Jag vill höra en utförlig förlossningsberättelse sen när du orkar!

• Sugardynamite

Stänger inte tråden efter 3 månader förresten? Det borde ju isåfall vara imorgon!!

Bäst att öppna en ny tråd.

Svar på tråden Luleå del 3