Inlägg från: norskan78 |Visa alla inlägg
  • norskan78

Luleå del 3

hej hej alla glada:) sitter här vid datorn efter en gansk jobbig dag. Var å storhandlade själv idag( många påsr blev det) och det kan jag säga att det är inte att rekomendera. Men eftersom KEvin var på dagge och min sambo jobbade och skall på svensexa i morn så var det lika å göra bort det:))

Sen har jag vrit med min son på Barnens hus.. han tittade ju på allt som fanns där, emn nöjde sig med det. (lyckliga mig)

Sen var vi rundt på olika affärer( UTAN VAGN) och det gick hur bra som helst. Han ville dock klämma ochkänna på det mästa, men så är ju vi oxå..(fast vi vet ju hur man är försiktig)

Sen när vi kom hem, så myste vi framför tv´en och drack lelle (välling) och vet ni?? HAN SOMNADE I SIN EGEN SÄNG!!!!! inget tjafs. Han ville komma i våran säng, men jag sa bara att stora pojkar sover i sin egen säng:) Så skönt att kunna ha kvällen till annat än att ligge i sovrummet 1 timme. Hoppas bara att han tyckte det var mysigt å sova i egen säng, så slipper jag ligga med magen utanför sängen;)

Nu skall jag gå å sova, hoppas ni andra har haft en jättebra dag..
    Och Honungsbebis: skall vi samla gravida i morn å springa på ormbärget;) nu har du gjort så jag förlorade mitt odds:)

• norskan78

HONUNGSBEBIS: va synd att det inte händt nåt idag, men du är väl av den snälla som väntar på några av oss andra:))

SUGARDYNAMITE: ja du.. min sambo var oxå helt galen när vi visste att vi skulle ha nr 2.. han köpte en toyota picnic med 7 säten.. dock inte större lastutrymme.. bilen drog hur mycket bensin som helst, så han bytte igen till en passat. Bästa bilen vi har ägd. Stor o fin.. stod mellan den och en audi, men lastutrymmet på en audi var så mycket mindre än passaten.. tråkit bara att du får kliva in o ur bilarna när du har så ont..

RYMDMAMMA:jag har köpt mycket av Kevin kläder på PoP, men inser nu att dem är inte såååå snygga. Klart att vissa kläder kan man köpa där, men det e ju dyrt. Har köpt lite kläder till Kevin idag på HM och dem var jäte coola:)))
    Vill du ha kläder som ingen annan har då skall du egentligen söka på nätet eller sy själv:)

• norskan78

Singela: det är en del första föderskor här som är lite orlolig för förlossningen.. och din berättelse kanske inte är den bästa dem skall läsa just så nära sina egna..

Till er som skall ha barn: KOM I HÅG ATT INGEN FÖRLOSSNING ÄR DEN ANDRA LIK:))

ÄR det nån som är fika sugen på torsdag??? jag vet att jag är:)

• norskan78

Dags för lite fika igen på torsdag Roasters kl 18 jag kommer:

Bumsan80
    Ananis
    Sugardynamite
    Puffalina
    Norskan78

• norskan78

tjänna tjejer.. jag fick ju havandeskapspenning idag, och JA, jag har shoppat på stan*skrattar*

Tänkte bara kolla om nån fler skall beställa dem där amnings bh:arna? så kan vi samfrakta.. har visserligen inte kollat vad frakten blir, men kan man spara några kronor så gör man väl det:))

Jag läste om dem å dem låter ju suveräna.. jag skall iaf beställa:)

• norskan78

Alexandra: du kan börja ta ut föreldrapenningen när du vill för dig. Och pappan kan ta ut 10 dagar (som ej dras från era 480 dagar) i samband med förlossningen. han kan ta ut dem 10 dagarna t.o.m den 60 dagen, men efter det då är det kört:))

Hoppas du får en liten nu i helgen.. skulle inte vara helt fel:))

• norskan78

Sugardynamite: men har du hunnit få dem än??? man kanske kan kompletera beställningen med dig då???

• norskan78

Tänkte kolla med någon av er..

När vi sjunger här hemma med Kevin, så vill han att vi skall sjunga om en båt. Han lägger händerna mot varann och säger båt. Undrade om någon av er vet vilken sång jag menar. kanske ni vet vem som sjunger den eller hur texten är..

Sångkortet på dagis är en träbåt och på botten ligger en skattkista. kan det vara till hjälp?

Sugardynamite: Kanske Felix vet vilken jag menar..

• norskan78

Mysiga tjejen: när jag läste den för KEvin,då blev han jätteglad och sa själv om fisken.. så det kan vara den då:) skall vara med på sång stunden på dagis på måndag( om jag får) så kanske jag kan få melodin där:)

ALexandra: va roligt att det börjarhända saker för dig oxå.. tänkte på det här om dagen att det e inte länge för vi alla har en bebbe ( och vissa har ett barn till)

Slämisen har gått på mig för 2 dagar sen, och lite förvärkar har jag haft, men det ser ut som att någon vill reats så länge som möjligt*ler*

Svar på tråden Luleå del 3