Inlägg från: HelenZ |Visa alla inlägg
  • HelenZ

Luleå del 3

Oj låg aktivitet här inne!

Själv avnjuter jag min första dag i friheten med havandeskapspenning,
    en promenad till stan och försäkringskassan är inplanerad.

Sommaren är visst fortfarande kvar utomhus iallafall men jag längtar efter mulet...

vad har ni andra för er?

I väntan på Albin
  • HelenZ
    Puffalina:
    ÅÅÅÅHHH har ni en Leander vagga, jag har sett den och den är verkligen fin som en dröm! Men den kostade därefter också tyckte jag... Hur länge räknar ni med att kunna använda den? Själv så satsar jag på ett par gungtassar till spjälsängen, det får duga Sen ska jag även få en gungstol av min granne, den ska jag amma i hade jag tänkt
    Det där regnet verkar missa Luleå med omnejd hela tiden ja...

Aquagreen: Skojjigt, jag ska på min första träff nästa vecka, ska bli spännande, hoppas att det finns nån i min ålder också

Augustibebis: Hoppas den lilla börjar göra sig redo för resan ut snart då! Jag har ganska kraftiga förvärkar redan nu (när jag jobbade kom dom) så jag hoppas att dom slutar nu när jag är ledig, min bebis är inte redo för omvärlden ännu!

Sugardynamite: Vad jobbigt, visst hade du barn sen innan? Vågar dock inte fråga varför du har fått förlossningsrädsla.... *försöker hålla mig positiv* Men hoppas att du får gå på samtal snart då! Finns det möjlighet att ha sån där doula (eller vad det nu heter) på sunderbyn?
    I väntan på Albin
  • HelenZ

sugardynamite: Aha, ska du ha någon doula den här gången? Hur går det till måste dom gå nån utbildning eller så?

Puffalina: Ja att få den såld är nog inte nåt problem som du säger tom på blocket är andrahands värdet HÖGT!

Bumsan80: MÄH tränger du dig före i kön! Hehe skoja bara....roligt då kanske vi ses på BB

GRATTIS!!! Grodan76!

PS.
    angående fikat på torsdag kanske jag är i Boden då så får se om jag kan komma!

Är det nån som ska på babykväll på barnens hus ikväll?? I såna fall kanske vi ses där

I väntan på Albin
  • HelenZ
    Grattis poa!

Lycka till augustibebis
    Skönt att det är på gång!

Norskan78: Instämmer, jätteroligt vi har ju ett tag kvar så nog ska vi hinna med några gånger till hoppas jag ! Skönt nu på "sommaren" när man kan vara ute... blir svårare att vara så många inomhus, finns sällan så stora bord
    I väntan på Albin
  • HelenZ

Halloj!

Inte är det väl så att detta är ett forum för bara gravida i luleå och omnejd? Känns trist om det ska vara uppdelat i gravida/icke gravida trådar... sååå stort är inte luleå känns det som

tycker att detta gott och väl kan vara ett allmänt luleå forum för alla som vill snacka om ditt och datt, sen att det finns en mamma i luleå tråd det må vara.

hursomhelst så vill jag absolut se er zazu och minnapinna här inne (och alla andra)

tycker det känns jättetrist om alla mammor överger oss!

I väntan på Albin
  • HelenZ

hmm är det bara jag och min bebis som är vakna?

Vad gör ni alla en lördagkväll som denna, jag vet att ni inte springer på krogen i allafall.

Jag har fått såååå svårt att sova om nätterna nu, vaknar vid 3 tiden för första kisspausen och lyckas inte somna om, sen blir jag hungrig och måste upp och äta nåt och sen somnar jag om vid 6 igen. Sova i skift är inge roligt! Fundersam

I väntan på Albin
  • HelenZ
    Norskan78: hmm vad töntigt det känns att skriva ditt internetnamn när jag "känner" dig in-real-life du vet.. min gamla chef och allt

Nåja, man kan väl gå på krogen men känns som att jag har andra prioriteringar än att lämna bort mitt efterlängtade troll...vill vara hemma och mysa i 18 år hehe.

Hur länge ammade du Kevin? Jag hoppas det ska funka bra för mig med amningen, vad trist om det blir flaskmatning.

Bokföring, är det för ditt företag (inte för Max antar jag hehe..) själv så slipper jag sånt, har jag skattefrågor går jag alltid till Gunnel

Tack så mycket, jag är också såååå glad för min egen skull! Skrattande Känns som att jag kan börja njuta av min graviditet för första gången istället för att oroa mig för allt hela tiden... men än är han inte i Sverige. Han åker med buss från Sarajevo imorgon kl 8 och är i sthlm vid 24 tiden natten mot tisdag sen blir det tåg till luleå troligen.
    Jag börjar bli nervös av nåt skäl hihi.
    I väntan på Albin
  • HelenZ

aquagreen: Tacos lät gott, själv har jag ätit en gorbys med taco-smak, fick duga för mig ikväll

I väntan på Albin
  • HelenZ
    norskan78: Nää jag har ju vovven och nu så vill vi bara vara hemma och mysa på här hehe Kenan han längtar hem också, han har varit borta nog länge!
    Känner panik att jag måste storstäda, laga mat, baka chocolate chip cookies (hans favoriter) ja, riktigt fixa till här hemma! Har vart och köpt ny tandborste åt han idag och imorgon ska jag nog gå och handla allting han tycker om
    I väntan på Albin
  • HelenZ

usch... har ni läst/hört om bilen som kört över kajen i södra hamn? Läskigt hoppas det gått bra.. men det verkar inte så...

I väntan på Albin
Svar på tråden Luleå del 3