Inlägg från: HelenZ |Visa alla inlägg
  • HelenZ

Luleå del 3

norskan78: jodå, jag vet att han kommer ta hand om mig så fort han fått en chans att komma hem och cookies eller inte. Men det är mest jag som vill visa vilken duktig fru/blivande mamma jag är, tror det kallas boa!

vet ingenting om olyckan mer än det som står på http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=32820&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
    I väntan på Albin
  • HelenZ

Augustibebis
    Stort grattis till lille emil! Att du gåt ut med hunden redan det är imponerande

I väntan på Albin
  • HelenZ

Puffalina: den där mensvärken har jag också men för mig kommer den igång oftast på kvällen, känns konstigt att ha den... var ju evigheter sen sista mens nu

Fika, hmm, min älskling är hemma nu på onsdag så jag kommer nog inte släppa taget om han nu på läääänge, efter 3 månader isär Nästa gång kanske!

I väntan på Albin
  • HelenZ
    norskan78 och honungsbebis: Hihi jaa........ egentligen skulle vi låsa in oss i flera dagar men verkligheten knackar på för mycket.
    Har första föräldragruppen på fredag + att jag har bara shoppat bebiskläder åt Albin än så länge så nu ska vi gå och köpa barnvagn, säng, skötbord, ALLT på en gång.... ååååh jag längtar! Har inte hört nånting från han, men jag kan tänka mig att han ont på rumpan nu, har suttit i bussen 27 timmar nu! Inatt är han framme i sthlm
    I väntan på Albin och min älskling
  • HelenZ

Ananis: ja verkligen, fast nu kom jag ju på att vi ska flytta den 15de september så det kanske vore smart att vänta med inköpen tills vi kommit in i nya lägenheten.... Har jag väntat så här länge kan jag lika gärna vänta ett tag till!

Jag längtar till IKEA öppnar!

I väntan på Albin
  • HelenZ

Nu ringde min darling! Han är i malmö och ska åka tåg till sthlm/sundsvall sen kommer han med buss hit och är framme redan imorgon 18.20! WIIIIIIIIIIEEEE

*glad*

I väntan på Albin
  • HelenZ

Tjenis tjejer! Ett litet livstecken från mig, fast jag är och smyger en snabbis då och då...

Hoppas ni hade det skoj på fikat igår? kommande vecka så flyttar vi till ny lägenhet så då har jag inte heller tid..

Nu är min man hemma ÄNTLIGEN och vi är jättelyckliga och glada hela familjen

Har beställt barnvagn via internet från tyskland nu, en knorr nizza. Har även idag varit och shoppat ett skötbord från JYSK, Nikolai. Jättefint och går att göra om till byrå sen när skötbordstiden är slut

Igår var vi på första föräldra grupps träffen, tror vi var yngst av alla där (Vad alla verkar vara "gamla" som skaffar barn...eller är det vi som är unga?)

En dam där, får man säga så när nån passerat 40?
    Hon trodde hon hade gått in i klimakteriet för 1 år sen, och nu mått konstigt på sistone och gått till doktorn för att kolla upp det som hon trodde var nån infektion i kroppen, tji fick hon för hon var gravid i fjärde månaden!!
    Vet inte hur gammal hon var men nånstans mellan 40-50 år, hade en 14åring och en 18åring redan...

Vilken överraskning va?

Vi har iallafall fullt upp och mår bra, hoppas ni gör detsamma.

Hejsan till alla nya också

I väntan på Albin
  • HelenZ

aktuelle: Jooo visst, går man på stan så ser man bara massa ung-magar i vädret men i min föräldragrupp så var medelåldern kanske 35 (nu menar jag inte att man är gammal för att man är 35) Samma sak var det i min kompis föräldragrupp.

Men det kanske är så att dom yngre inte ids gå på dom här träffarna.

I väntan på Albin
  • HelenZ

Gravidförsäkring är säkert bra att ha men jag har inte tagit någon ännu OM något (gud förbjude) skulle gå fel så har man den biten avklarad, kan vara tjorvigt att få en försäkring till bebisen när den är född annars...

Blir ingen fika för mig imorgon, vi flyttar på fredag! Bor bland kartonger och dammråttor just nu

Har ingen internet på ett tag heller...sååå tills dess ta hand om er och föd lite bebisar! (Sist jag skrev så, i somras, kom det ut en bebis iallafall)

I väntan på Albin
  • HelenZ

Fru Johansson: Hur mycket har du fått sys? Är du "återställd" ännu? Uscha, låter så hemskt..ordet "spricka" alltså...  Har funderingar på att ta den där för 950 kr, men tiden börjar bli knapp

I väntan på Albin
Svar på tråden Luleå del 3