Inlägg från: Sugardynamite |Visa alla inlägg
  • Sugardynamite

Luleå del 3

HelenZ: Jag får också det av och till. Jag har hört att det är bra att käka typ yoghurt. Mjölkprodukter lindrar visst. Unvika juice och sånt.

• Sugardynamite

Åh! GRATTIS ALEXANDRA!!!

Skönt att allt verkar ha gått bra!

• Sugardynamite

Jag var till MVC idag och BM kunde inte säga säkert att bebisen ligger med huvudet neråt längre. Så på tisdag nästa vecka blir det extra UL för att kolla hur bebisen ligger.

Fan vad trött jag är. Nu längtar jag verkligen tills jag är ledig och kan vila inför förlossningen.

• Sugardynamite

HelenZ: Jag jobbar bara den här veckan och nästa. Och bara halvtid som tur är.
    Egentligen orkar jag inte jobba alls. Jag är också som en zombie. Totalt orkeslös och apatisk, med ständig värk, och igår blödde jag till och med näsblod. Det har jag aldrig gjort förut. BM sa att det beror på att jag är så trött.
    Men snart är jag leeeeeedig.

• Sugardynamite

Idag fick jag min nyinköpta bärsjal på posten! Den är så fin! Jag ser verkligen fram emot att bära bebisen i den.

• Sugardynamite

Ellskling: Det är en Moby Wrap bärsjal. Istället för typ baby björn. Det är mycket mer ergonomiskt att bära sitt barn i en sjal än i en bärsele. Dessutom är det otroligt praktiskt att ha båda händerna fria och ändå bära barnet, vilket man helt klart behöver göra ibland.

• Sugardynamite

Det finns ju en hel uppsjö av olika sorters sjalar och dessutom olika märken på varje sort. Jag fick tips av en kompis som är sjalfantast och har testat ett helt gäng olika. Hon rekommenderad Moby Wrapen till mig.

När jag fick sonen så använde vi en baby björn. Problemet med den var att man inte orkade ha den speciellt länge eftersom det belastade ryggen så mycket. En sjal knyter man ju bredare så att hela ryggen får avlasta istället för bara axlarna som det ju blir med baby björnen. SEn har jag läst att det är bättre för bebisarna och större barn rent ergonomiskt med sjal än med bärsele.
    Min son hade kolik och skrek som bara den varje natt i drygt två månader. Vi bar och bar och bar på honom mest hela nätterna. Med baby björnen så blev det ju visserligen lättare att bära, vi orkade som sagt inte ha honom i den så länge åt gången. Jag tror stenhårt på bärsjal.

• Sugardynamite

Jag köpte min Moby wrap på tradera. Men det finns massor med folk på sjalbarn forumet som säljer sjalar. Ta reda på vad ni vill ha och lägg in en köpes annons.

Jag betalade 250kr för min.

Svar på tråden Luleå del 3