• bitsy

Ebbaskolan eller Samskolan?

Ni som bor i Göteborg, vad får ni för vibbar vad det gäller dessa grundskolor? Dela gärna med er av egna erfarenheter, eller rykten ni hört!

• Svar på tråden Ebbaskolan eller Samskolan?
  • bitsy

ebbaskolan heter Ebba Petterssons Privatskola och ligger i Frölunda, de har åk 0-9. Googla det så får du rätt mycket info, men man vill ju gärna höra lite "fristående" åsikter också. Själv tycker jag den verkar trevlig. Vi är rätt skeptiska till skolorna i vårt närområde, och därför vill vi kika på lite alternativ.

• bitsy

Det ska jag göra, och likaså får du gärna tipsa oss!

• bitsy

HumDis: kan du inte fråga henne om alla elever är rika, har dyra märkeskläder, sommarhus i Fiskebäckskil osv? Jag vill inte sätta barnen i en miljö där de kommer att känna sig utanför. (Jag känner ett par Samskoliter som har just dessa erfarenheter, men de gisk där under 80-talet så det behöver ju inte alls vara relevant nu.) Sen vore det roligt att veta hur lärarna trivs med att jobba där! (Lärare som trivs med sin situation och skolledning tror jag är eoerhört viktigt för stämningen i skolan).

Mayasmama: Våra barn (min dotter och hennes två kusiner) är yngre. Den äldsta ska börja förskoleklass året efter din dotter.

• bitsy

Tack HumDis! Tror du att du kommer att överväga Ebba för ditt barn?

• bitsy

Jätteintressant att höra från er!

Lakritstrollet: En sak som jag fastnat för är att skolan verkar ha en aktiv attityd mot mobbing. Tycker du att det arbetet fungerar bra i praktiken? Och hur tas elever omhand som inte riktigt når målbeskrivningen, är skolan bra med att sätta in stödresurser då? Fantastisk att ha tillgång till en lärare att fråga!

Svar på tråden Ebbaskolan eller Samskolan?