• izza29

Arga barn. Vad gör ni?

Vad gör ni när erat barn skriker av ilska i vagnen för att h*n vill bli buren i stället.?
    Ger ni er eller låter ni barnet ge sig?

Vi var ute o skulle gå en långprommenad idag. Min dotter blev tvärilsken i vagnen o ville bara ställa sig upp, hon skrek o skrek av ren ilska, vred o försökte slingra sig ur selen.

Jag lät henne vara ilsken, vände på vagnen o gick hem igen utan att ta upp henne!
    hur skulle ni göra??

Detta började igår då min kille var ute o gick med henne, hon blev arg i vagnen, han tog upp henne o fick bära henne 4 km ända hem.

Frågan är.....ska man ge sig i dessa sammanhang när man vet att det bara är skrik av ren ilska  eller ska man låta dom skrika o ge sig själva först??

Försökte med andra alternativ, jag gav henne en bok, la ner ryggstödet, tog upp ryggstödet, pratade lungt. Inget hjälpte!!

• Svar på tråden Arga barn. Vad gör ni?
  • Amorella

Det beror väl på. Är det nära hem och hon är less, skyndar jag mig hem istället. Men är man långt borta brukar jag leta reda på någonstans att pausa och så får hon komma upp och leka en stund. Är vi ute båda två - alltså jag och sambon - kan man ju ta upp henne och bära henne. Det är dock jobbigt att köra vagn och bära samtidigt - bara i nödsituationer alltså! Allra oftast blir hon arg för att hon vill ner på marken. Hon är inne i aktiv fas då hon vill röra sig mer och utforska allt. Långpromenader är alltså ingen succé just nu. Min tjej är 15 månader.

• izza29

hon är 13.5 månader.
    Detta gäller inte bara i vagnen, utan i andra situationer med, tex byta blöja, klä på sig  mm

Hon har ett riktig egen vilja!

Vad gör man?? Vill ju inte ge mej heller, då kanske hon tror att hon får som hon vill om hon bara skriker.

• izza29

Amorella:
    ok, men min dotter kan inte gå ännu. Ock idag hann vi bara komma 5-6 minuter hemifrån.

• Amorella

Jag tänker mer att det är hennes enda sätt att kommunicera med oss; att visa sin egen vilja och berätta att något inte är bra. Hon kan ju inte prata än. Jag tror att det lönar sig att vara lyhörd för sitt barn i vissa situationer. Det är ju skillnad när det ska bytas blöja och kläs på - det tar ju inte många sekunder och måste göras.

• Amorella

Min tjej kan inte heller gå - hon vill ner och krypa.

• MammaFia

*S* Jag har haft vår dotter hängande i benet under en storhandling på MAXI. Halva biten hängde hon där. Då ville hon bli buren, men hade  bara fått alternativen att åka vagnen eller gå själv. (Hemskt va ) Kan säga att hon inte har gjort så sen dess.

Alltså, nej, jag tänker inte bära på något barn en längre sträcka. Det pallar inte min rygg. Finns vagn så är det ju det bästa om de inte orkar gå. Lillan har ståbräda till vagnen nu när lillebror har kommit.

• Jossebell

izza både jag och min man skulle ha gjort som dig. Vi ger oss inte och vi vänder om och går hem.

Svar på tråden Arga barn. Vad gör ni?