• Anonym

Hjälp! Vräkning!

Kontakta KF direkt, ta sedan ett lån och betala av räkningarna direkt annars kan du råka illa ut.

• Anonym

Jag lovar att det kommer att ordna sig!!!!
    Jag har varit i din sitts för 9 år sedan, kontakta soc de hjälper dig, antigen de hjälper dig att betala eller att få en lägenhet med soc kontrakt då står de för lägenheten, och betalningarna går genom dem.
    Berätta, jag var så nervös innan, men när jag berättade om min situation så sa folk att de hade varit dät själva eller så kände de nån som hade det, ingen dömde mig utan fatta att jag hade haft det svårt.
    Jag hade träffat en ny kille 3 veckor tidigare, jag kunde inte säga till honom hur det låg till, trode jag så klockan ett på natten inan jag skulle bli vräkt tog jag mod till mig och berättade, då berättade han att hans morbror hade varit i samma sitts.
    Vi fick bo i en soc lägenhet i en vecka sen fick vi en lägenhet med soc kontrakt, visst det var inte kul, men du ska se att snart har du lagt allt bakom dig och kan se bakåt och se att du faktiskt har blivit starkare
    Lycka till och ta tag i det och ring soc, många styrke kramar till dig

• Anonym

De kan inte vräka dig om du inte har hämtat ut brevet, du måste bli delgiven först.
    Min är inte heller så förstående egentligen, men de fattade nog att det här var alvarligt och att det var redan så j*kla jobbigt för mig.

• Anonym

Vist är det lätt att bara skjuta bort tankarna på det som är jobbigt, jag vet preciss jag bara lät bli att tänka på det, sen slog det till och man fatta och då blev det skitt jobbigt och man kunde inte sova och bara grät
    Men det kommer kännas sååå mycket lättare om du tar tag i det, när du väl gör det så kommer allt att ordna sig ganska snabbt, på en vecka visste jag vad som skulle hända, från det att jag tog kontakt med soc.
    Ingen där kommer att anklaga dig, de kommer villja veta vad som hänt men inte så att de pressar dig och de är vana att hjälpa människor som har hamnat där du är, de flesta på soc är jätte rara

• Anonym

hyresbostad har du tre veckor på dig från det du har fått kronefogdens delgivning sen byter dom lås.
    bostadsrätt har du två veckor på dig och mycket svårare att få behålla den då måste du sälja bostadsrätten.
    sociala måste få information om vräkningen och gå igenom din inkomst hur den ligger.så kontakta sociala där du bor.

• Anonym

Jag rekomenderar att du tar ett lån på banken för att betala av räkningarna.
    Lycka till.

• Anonym

Det är ju inte kronofogden som vräker dig det är din hyresvärd. gå till sos de hjälper dig

Svar på tråden Hjälp! Vräkning!