Vill bli sambo snart, men pojkvän vill vänta. Vad gör man?
Hej på er!
Jag är sedan ca 10 månader tillsammans med en pojkvän. Vi är 25 år gamla båda två och har ett avståndsförhållande med cirka 2 timmars väg mellan oss, vi ses alltså bara helger nu mestadels.
Jag är så sugen på att veta "när" vi kan bli sambo. Om han vill det snart eller inte, jag vill kanske flytta ihop till vintern eller våren.
Tog upp detta med honom och han sa då att han inte känner sig redo än (han var innan mig sambo med en tjej som det inte funkade så bra med). Visst, jag kan ta ddetta men det är så långt kvar att vänta ett år.
Han sa att vi kan ta upp denna fråga juni 2007 igen. Tänk om han säger då att han inte är redo än? då har jag varit tillsammans och "slösat" tid på honom i onödan, om han aldrig kommer bli redo.
Sen är frågan VAR vi ska bo den dagen vi blir sambo.
Han trivs jättebra på sitt jobb, och så även jag,
visst, jag kan tänka mig att flytta på mig, men enda nackdelen då är att jag kommer till en främmande stad där jag bara känner honom OCH jag kommer långt från min kära familj.
Vill ha min familj nära den dagen jag skaffar barn osv.
Just nu trivs vi med tillvaron, men jag längtar efter lite bekräflteslse på när vi kommer bli sambo!
Förstår ni mig?
Finns något jag kan göra?
Ska jag bara vänta in honom och itne tjata?