• Hallonröd

Kläder etc. i sopsäckar?

Då jag nyss har flyttat så sitter jag här och tänker på att jag alltid och även denna gång, packar kläder, sängkläder, handdukar i sopsäckar. Det är ju SÅ bra säger alla!!
    men fasen...jag tycker faktiskt det är helt värdelöst Fundersam 
    Ja...smutstvätten är bra att lägga i säckar när man flyttar om man inte hunnit tvätt allt. Men inte allt det rena. Det ligger ju bara huller om buller sen och tar extra tid att vika om allt det som ska läggas i skåp. Nä, nästa gång bli det i kartonger...det är mycket bättre, för då ligger det ju snyggt och prydligt och det blir enkelt att packa upp Flört

Så nu blir jag nyfiken på hur ni gör?
    Kommentera gärna
    Skrattande

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kläder etc. i sopsäckar?
  • AasaC

Vi har flyttat så många gånger de senaste 6 åren (bott på 6 olika ställen), så jag har upptäckt att det är oerhört smidigt att packa kläderna i sopsäckar. Kartonger, blir det tillräckligt av ändå och det går åt fler kartonger än sopsäckar till kläderna. Det kanske blir lite skrynkligt i sopsäckar, men jag tar hellre det än att få en massa extra kartonger.
    Även om jag packar kläderna i kartonger (gjorde ju det tidigare), så måste jag ändå sortera och vika om allt för att jag ska bli nöjd och då kan jag lika gärna ha säckar, som tar mindre plats.

Jag har nästan blivit något av en flyttexpert under årens lopp, och gör allt för att det ska gå så smidigt och effektivt som möjligt.

• JezzyLane

Jag tycker helt klart sopsäckar är smidigare...För det första blir det så många kartonger annars, och sen känns det som om kläderna blir smutsigare i kartong än i sopsäck....inbillning...I know

• Den där Linn

Annat!

Packar i resväska och annan bag...

• Hallonröd
    AasaC skrev 2006-07-18 20:09:04 följande:
    Vi har flyttat så många gånger de senaste 6 åren (bott på 6 olika ställen), så jag har upptäckt att det är oerhört smidigt att packa kläderna i sopsäckar. Kartonger, blir det tillräckligt av ändå och det går åt fler kartonger än sopsäckar till kläderna. Det kanske blir lite skrynkligt i sopsäckar, men jag tar hellre det än att få en massa extra kartonger. Även om jag packar kläderna i kartonger (gjorde ju det tidigare), så måste jag ändå sortera och vika om allt för att jag ska bli nöjd och då kan jag lika gärna ha säckar, som tar mindre plats.Jag har nästan blivit något av en flyttexpert under årens lopp, och gör allt för att det ska gå så smidigt och effektivt som möjligt.
    Japp då kan du det här... Ok du tycker sopsäckar.....men blir det så mycket mer kartonger egentligen... ...? Det får ju plats en hel del i kartongerna... ...inbillar jag mig iallafall....
  • Teskedsmamman

Jag har flyttat över 20 gånger i vuxen ålder och har packat i papperssäckar som sedan tjpats igen, smidigt.

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • AasaC

Hallonröd: Ja, för oss blir det mycket fler kartonger. Sopsäckarna går det ju att fylla och nästan överfylla t o m, bara man kan knyta om säcken, så. Men kartonger kan man ju inte fylla mer än att det går att stänga dem. Så finns det ju olika storlekar på säckarna också. Tar man hyfsat stora säckar så får det plats mycket. Fast för oss, som har så mycket kläder, sängkläder, handukar m.m så blir det ju många säckar också, förstås.

• Hallonröd

Intressant...det finns några som packar i kartonger iallafall....

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    AasaC skrev 2006-07-18 20:18:54 följande:
    Hallonröd: Ja, för oss blir det mycket fler kartonger. Sopsäckarna går det ju att fylla och nästan överfylla t o m, bara man kan knyta om säcken, så. Men kartonger kan man ju inte fylla mer än att det går att stänga dem. Så finns det ju olika storlekar på säckarna också. Tar man hyfsat stora säckar så får det plats mycket. Fast för oss, som har så mycket kläder, sängkläder, handukar m.m så blir det ju många säckar också, förstås.
    Ok...
    Själv hade jag nog fel sorts säckar för de gick sönder när man bar dom... ...inte kul...
  • AasaC

Ja, går de sönder, är det ju inget vidare. Det har nog hänt oss vid enbart en flytt, men då hade vi fått tag på nån annan sorts säckar än vanligt ... och de var dessutom mindre, så då sprack nån säck.

• KickanAnnika

Röstade "annat". Har flyttat massor och det har blivit lite olika. Nu inför senaste flytten hade jag dock avgjort att det var mycket bökigare med sopsäckar. Inte bara det att det blir rörigt, utan de går sönder och är svåra att bära. Det blev något i sopsäckar, men sen i kartinger och det allra bästa; IKEA-påsar. Svärmor jobbar där så vi hade massor!

Svar på tråden Kläder etc. i sopsäckar?