• Hallonröd

Kläder etc. i sopsäckar?

Då jag nyss har flyttat så sitter jag här och tänker på att jag alltid och även denna gång, packar kläder, sängkläder, handdukar i sopsäckar. Det är ju SÅ bra säger alla!!
    men fasen...jag tycker faktiskt det är helt värdelöst Fundersam 
    Ja...smutstvätten är bra att lägga i säckar när man flyttar om man inte hunnit tvätt allt. Men inte allt det rena. Det ligger ju bara huller om buller sen och tar extra tid att vika om allt det som ska läggas i skåp. Nä, nästa gång bli det i kartonger...det är mycket bättre, för då ligger det ju snyggt och prydligt och det blir enkelt att packa upp Flört

Så nu blir jag nyfiken på hur ni gör?
    Kommentera gärna
    Skrattande

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kläder etc. i sopsäckar?
  • betti

Röstade på annat, för ska jag flytta (har gjort det några ggr) brukar jag fylla alla väskorna med kläder, handdukar, lakan och sånt.

Det har däremot hänt att jag använt sopsäckar också, men aldrig kartonger...

• mia1980

När jag har flyttat så har kläderna fått stanna i lådorna som det låg i, bara att sätta tillbaka lådorna i byrån när man kommer fram. Man kan även ha lådorna i byrån när man har det på släp eller i lastbil.
    Det kläder som hänger har jag packat in i sopsäckar men haft galgen kvar på så man kan bära i den. Bara att hänga i gardroben och sen packa upp det när flytten är färdig.

Människan är som viner. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre. /Cicero
  • anna25

Varje gång vi har flyttat har vi packat nästan allt i pappkassar(alltså från typ ICA...)
    Det ät supersmidigt! Enkelt att packa vikta kläder utan att det blir rörigt, och även helt suveränt till tyngre saker som böcker och tidningar.

• littletiger

Majoriteten av kläderna lyckades vi packa ner i diverse resväskor och bagar, handdukar etc. packades i kartonger. Dem kläderna+handdukar vi hade använt dem sista dagarna innan flytten åkte ner i en sopsäck då det var allt vi hade kvar att packa i! Men det blir bökigt i sopsäcken - allt ramlar huller om buller och det känns inte riktigt rent.

• Hallonröd
    littletiger skrev 2006-07-19 09:09:24 följande:
    Majoriteten av kläderna lyckades vi packa ner i diverse resväskor och bagar, handdukar etc. packades i kartonger. Dem kläderna+handdukar vi hade använt dem sista dagarna innan flytten åkte ner i en sopsäck då det var allt vi hade kvar att packa i! Men det blir bökigt i sopsäcken - allt ramlar huller om buller och det känns inte riktigt rent.
    Ja jag tycker också att det blir huller om buller i säcken...även om man lägger ner det försiktigt och fint...Fundersam....iallafall när det gäller kläderna.....men sängkläder kan ju faktiskt ligga som när man la ner det...
  • Vem vet

Jag tycker det är värdelöst!
    allt som får plats ska ligga i FLYTTkartonger.

• onka

Röstade på annat för att det är värdelöst att packa i säck, men ändå gör jag det.....

• Glad och Gravid

jag lägger i säck för att..

*de kommer inte in en massa kusar då (tror jag) är så rädd över de.

*och så luktar de inte kartong av dom sen!

• Tulip

Jag lät kläderna vara kvar i byrålådorna... Kläderna som hänger på galgar tog jag som de var och la i baksätet på bilen.

What do you know for sure?
  • Minimagen

Jag brukar försöka lägga ner kläderna högvis och det går bra för det mesta. Kläder på galgar tar jag kanske 5 i taget och viker en eller två gånger tillsammas med galgen innåt så inte den sticker hål på påsen!

• Minimagen
    anna25 skrev 2006-07-19 08:57:19 följande:
    Varje gång vi har flyttat har vi packat nästan allt i pappkassar(alltså från typ ICA...)Det ät supersmidigt! Enkelt att packa vikta kläder utan att det blir rörigt, och även helt suveränt till tyngre saker som böcker och tidningar.
    Hehe, skulle bli många papperkassar för oss, vi hade nog 4 st stora svarta säckar med kläder senast vi flyttade!
  • Hallonröd
    Glad och Gravid skrev 2006-07-20 18:13:18 följande:
    jag lägger i säck för att..*de kommer inte in en massa kusar då (tror jag) är så rädd över de.*och så luktar de inte kartong av dom sen!
    Men luktar det verkligen kartong om det sen? Tanken har slagit mig men så länge ligger det ju inte i kartongerna att det kan ta lukt.....eller...?...

Kusar...vad är det? Vet att man kan ha snorkusar i näsan... ...
  • Carro1

Lägger alltid i kartong.

Det kan ju kanske ha att göra med att gubben e "flyttgubbe" så för hans del är det nog en yrkesskada

• Stiina

Vi brukar packa i karonger, men min mans syster packade i sopsäckar. Några av hennes kompisar hjälpte till och trodde att det var sopor och slängde ALLA hennes kläder!!!!

Svar på tråden Kläder etc. i sopsäckar?