• Hallonröd

Kläder etc. i sopsäckar?

Då jag nyss har flyttat så sitter jag här och tänker på att jag alltid och även denna gång, packar kläder, sängkläder, handdukar i sopsäckar. Det är ju SÅ bra säger alla!!
    men fasen...jag tycker faktiskt det är helt värdelöst Fundersam 
    Ja...smutstvätten är bra att lägga i säckar när man flyttar om man inte hunnit tvätt allt. Men inte allt det rena. Det ligger ju bara huller om buller sen och tar extra tid att vika om allt det som ska läggas i skåp. Nä, nästa gång bli det i kartonger...det är mycket bättre, för då ligger det ju snyggt och prydligt och det blir enkelt att packa upp Flört

Så nu blir jag nyfiken på hur ni gör?
    Kommentera gärna
    Skrattande

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kläder etc. i sopsäckar?
  • Prinsessan Zelda

resväskor! eller kartonger eller pappkassar.

The hardest thing in this world...is to live in it.
  • piixelslyna

Stora svarta sopsäckar! Lätt.

• nelle87

När jag flyttat har jag haft vanliga affärs-plastpåsar..Väldigt osmidigt men de blev bara så!

• Hallonröd
    KickanAnnika skrev 2006-07-18 21:19:35 följande:
    Röstade "annat". Har flyttat massor och det har blivit lite olika. Nu inför senaste flytten hade jag dock avgjort att det var mycket bökigare med sopsäckar. Inte bara det att det blir rörigt, utan de går sönder och är svåra att bära. Det blev något i sopsäckar, men sen i kartinger och det allra bästa; IKEA-påsar. Svärmor jobbar där så vi hade massor!
    Ja IKEA-påsarna är ju stora och bra...
  • porslinsd0cka

Håller med "AasaC"!!

• Peztis

Nu har jag ju inte flyttat så många gånger i mitt liv men slår ett slag för IKEA-kassarna, sist jag var där kunde man köpa för 5:-/st.
    Och de kan man ju använda till allt möjligt sedan (smutstvätt, leksaker, täcken och kuddar som inte används osv).

Ett annat tips är i alla fall att använda handdukar osv att packa in ömtåliga saker i, då slipper man att tvätta bort trycksvärta fårn tidningarna, man ska ju ändå flytta handdukarna och man slipper ha en massa kassar med skrymmande pappersknögel efter flytten.
    Om glasen osv är rena så är det ju bara att vika ihop handdukarna sedan, de har ju inte blivit skitiga om allt varit ordentligt förpackat.

• Jenniesmamma

tog annat,jag vill inte packa i sopsäckar,för tycker att det blir nästan smutsogt igen,å sen också för att det är bra krångligt å jobbigt att vika ihop allt igen.Men min man tycker att det är jätte bra å struntar i vad jag tycker å gör så iallafall. Så jag gillar det inte å min man gillar det å gör så ändå.

• cader

Jag läger bara kudar, filtar överkast, täcken och smuts tvätt i soppåsar.

• miniGrynet

Vi packar i kartonger, i alla fall alla kläder!
    Frotté, sängkläder, kuddar, täcken packar vi i säckar.

Har för mkt kläder för att det ska vara kul att stå och vika om alla kläder igen innan man kan lägga in dom i garderoben sen igen i nya lägenheten.
    AVSKYR att vika kläder, så det gör jag heller inte i onödan.

Nej, jag struntar i om det blir fler kartonger, jag vill ha det smidigt! Kläd-kartongerna väger ju dessutom inte så himla mkt att bära, så det gör inget.

• mammutten81

Jag lägger ju ner det vikt, och så brukar det oftas vara när jag packar upp det, så säckar är kanon!

Svar på tråden Kläder etc. i sopsäckar?