• Adam2007

Äntligen gravid men orolig...när gör man normalt ultraljud efter en IVF?

Det känns som att hormonerna har börjat sprudla i min kropp, redan!
    Är så himla ledsen och undrande!

Har lyckats på våran 4:e IVF behandling och är jätte glada för detta, men väldigt orolig att det är någon som skall gå fel.

Vi var och gjorde ultraljud i vecka 8. (Är nu i vecka 9), läkaren på Sahlgrenska sa då att nästa ultraljud görs på våran lokala MVC i vecka 12... Nu när jag ringer till MVC säger de att de inte gör UL undersökning förrän i vecka 17-18!!!

Jag blir så himla ledsen!

Tacksam om det är någon som vet om detta är normalt på andra vårdcentraler? Det känns så himla länge OM man skulle upptäcka något fel...

• Svar på tråden Äntligen gravid men orolig...när gör man normalt ultraljud efter en IVF?
  • Adam2007

Hej Zumna, Tack för ditt inlägg. Det känns skönt att läsa att det är flera som har skrivit att normalt görs UL vecka 17-18 oavsett om man genomgått IVF eller inte.

Får jag fråga vad NUPP är för något?

Kanske ska kontakta ett privat gyn och höra med dem om man får komma dit och göra UL för att minska min oro.
    Men det kanske inte ser så mycket mer än vad de gjorde när jag var där v. 8 ändå. Eller vad tror du?

Kram

TOVSIPPAN: TACK även du för ditt varma svar!

• Adam2007

Tack ALLA för era kanon svar! Det värmer och lättar min oro!
    Kramar Sandra

Svar på tråden Äntligen gravid men orolig...när gör man normalt ultraljud efter en IVF?