Inlägg från: Emmisen80 |Visa alla inlägg
  • Emmisen80

Urinvägsinfektion... HJÄLP MIG!!

Hur känns det när man har urinvägsinfektion?

Har aldrig haft det innan så jag vet inte hur det är.

Jag är kissnödig nästan hela tiden, det känns som om det kommer kiss i trosorna hela tiden (men det gör det inte), känns som mensvärk som kommer och gå ibland, fick lite ont i ryggen idag med.
    Men jag har hört att det ska svida när man kissar och det gör det inte.

Finns det några bra tips på hur man kan bli av med det, utan att gå till nån läkare??

• Svar på tråden Urinvägsinfektion... HJÄLP MIG!!
  • Emmisen80

Umeboshi:

Attans!! Jag fick nån blödning för snart en vecka sen som höll i sig i ett par dagar... trodde först kanske att det var mens för att den kom när jag skulle ha den.

Hur länge kissade du blodblandat??
    Mitt har slutade för ett par dagar sen. Sen kom det bara lite blod när jag torkade mig.
    Men eftersom att vi försöker så hoppades jag på att det kunde vara en liten blödning som man ibland får när man väntar barn.

Hoppas att det inte har gått för långt isåfall så att jag har "en trasig" njure. Vad gör man åt det isåfall?

• Emmisen80

Men har man några svårigheter för att bli gravid då när man har UVI??? Eller det kanske inte har nånting med det att göra?

• Emmisen80

Nä... jag kommer definitivt ringa till sjukhuset imorgon. Nu är jag ju jätteorolig för att det är nåt fel på mig och att jag inte kommer att kunna bli gravid.

• Emmisen80

Vad har man mer för symptom när man har UVI??

• Emmisen80

snälla svara! jag sitter här och är jättenervös över att jag har UVI och att det har gått för långt. Min största mardröm det är att inte kunna få barn...

• Emmisen80

Jag har läst igenom symptomen för UVI och jag är helt säker på att jag har det. Och jag vet att jag nästan har gått för länge med det... fan oxå i helvete!!!

• Emmisen80

Maggis:

Jag kom nästan precis hem därifrån. På testerna så visade det inget om att jag skulle ha UVI. Men hon tyckte ändå att jag skulle hem och dricka sura grejer. Så nu har jag köpt hem lite citrondricka ... Och skulle inte besvären försvinna så skulle jag dit igen och göra ett test.

Nä jag vet att du inte ville skrämma upp mig... men jag var så känslig för det allt med UVi igår... och det är skönt att veta att det inte påverka nåt om att få barn elelr inte i framtiden . Men jag läste ett inlägg här att det skulle påverka fertiliteten.

Men nu när jag har varit där så känns det bättre fast att det känns som om att det kommer kiss i trosorna hela tiden ...

Tack för din omtanke iaf!!

• Emmisen80

Tack så mycket tjejer för alla råd och tips!! Ni är verkligen guld värda

• Emmisen80

Har man några speciella symptom när man har UVI???

• Emmisen80

Men nu kom jag på att jag var ju faktiskt hos en läkare i torsdags och testerna visade neg. men ändå så känns det som om jag har mensvärk lite till och från. Haft det så i över en vecka och jag har inte mens förrän om tre veckor. Sen så har jag lite ont i svanken ibland och även på andra ställen i ryggen. Lite öm i brösten ibland. Svullen mage.

Hur kan det komma sig?
    Är det nåt typiskt för UVI??

Hoppas att det finns nån som har svar på allt det här...

• Emmisen80

Iors syster:

Nä det har jag inte gjort än. Jag vågar inte för jag är rädd för att jag kommer att bli besviken... men det kanske man skulle göra snart?!

• Emmisen80

Sen glömde jag att tillägga att jag kan få lite ont i ljumsken ibland...

• Emmisen80

Iors syster: Tack, det låter ju lite hoppfullt om mig då

Svar på tråden Urinvägsinfektion... HJÄLP MIG!!