Kan en katt äta endast torrfoder?
Eller måste dom även få burkmat?
Han är inte intresserad av burkmat, så måste jag försöka få honom att ta det?
Och hur är det med drickan?
Ska man ge vatten bara eller även mjölk?
Eller måste dom även få burkmat?
Han är inte intresserad av burkmat, så måste jag försöka få honom att ta det?
Och hur är det med drickan?
Ska man ge vatten bara eller även mjölk?
Kanske att det inte är så mkt nyttigt i dom i affären men det är ju bättre kvalitet på dom på zoo eller djursjukhusen sen så blir dom ju ganska dyra. det som är bra med blötmat också tror jag att det är för att dom får ju då bra med vätska i sig och detta håller UVI borta.
Visst du kan få en burk då & då men inte ofta... kan ju inte bli mätta me mat som de e typ bara vatten i
Vi började försöka ge våran ena katt bara torrfoder eftersom den är lite överviktig, men efter bara någon vecka så blev han jätte konstig. Satt sig oh kissade överallt, skvätte liksom och åmade sig precis som om han hade ont i rumpan.
Vid förstod ju inte att det nog berodde på torrfoder så vi fortsatte att ge honom det och efter ett tag började han kissa blod.
Några veckor senare slutade vi med torrfoder och då blev han bättre.
har provat det nu efteråt ochså..men han tål det inte..blir sådär kinkig på en gång då så troligen så var det UVI han fick.
men om det går bra att ge katten torrfoder så tycker jag självklart att man kan ge katten bara det, men undantag ibland då
Våran första katt fick Royal i början, men dom e ju dyra som fan & Mjau gillar han jätte mycke, e tom smakgaranti på dom hihi
Våran katt äter BARA torrfoder, han tycker inte om burkmat... har försökt ibland när jag tycker han ska få lite extragott, men hane inte intresserad av den...
Man ska inte ge katter mjölk sa min veterinär, dom tål inte d, kommer inte ihåg va d heter som dom inte tål nu, trött!
Jag ger mina både torrfoder och blörfoder,men dom får burkmat en gång om dagen och torrfoder ttvå gånger. Köper royal canin,stor säck,då blir det billigare. 10 kg för ca 450 kr,räcker i en evighet!
Hur noga e ni me att ge eran kattungar Kattunge mat? Hämtade en liten i förrgår hon får (Unge) torrfoder
GBGTjejN det är viktigt att de får kattungemat, iallafall ett tag, för att de ska få i sig de ämnen de behöver för att växa
jo jag köper ju kattunge mat till henne, men sambon tycker inte de spelar nån roll knas boll